شغل معماری ؛ ۲۱ زمینه فعالیت حرفه ای از نگاه آرک دیلی

شغل معماری ؛ ۲۱ زمینه فعالیت حرفه ای از نگاه آرک دیلی

شغل معماری ؛۲۱ زمینه فعالیت حرفه ای از نگاه آرچ دیلی

تکمیل مدرک معماری می‌تواند یک فرایند طولانی و سخت باشد، اما درعین‌حال به طرز شگفت‌انگیزی نیز سودمند است. با وجود‌این، بسیاری از معماران تازه فارغ‌التحصیل درمورد اینکه از کجا شروع کنند مطمئن نیستند یا تصمیم می‌گیرند که اصلاً نمی‌خواهند معمار شوند. در اینجا لیستی از ۲۱ شغل معماری وجود دارد که می‌توانید با مدرک معماری دنبال کنید، که ممکن است به برخی از افراد کمک کند، تا بردلهره‌ی شروع به فکر کردن و برنامه ریزی برای زندگی حرفه‌ای که در انتظارشان است، غلبه کنند.

شغل های معماری

معماری: هنر یا شیوه طراحی و ساخت ساختمان. معماران اغلب بر سر تعریف واقعی رشته ما بحث می‌کنند، اما هرگز نمی‌توانند از اصطلاحات وسیع و ناشی از یک آموزش فوق‌العاده گسترده فرار کنند. بنابراین تعجب‌آور نیست که کار معماری یک کار دلهره‌آور باشد. در زیر لیستی از ۷ شاخه معماری است که باید درنظر بگیرید:

۱- معمار منظر

طراحی چشم‌اندازهای بیرونی، از جمله زیرساخت‌ها، مناطق عمومی، کشاورزی و جنگلداری برای ایجاد شبکه هایی که فضاهای شهری و روستایی ما را به هم متصل میکند، حیاتی است، اما همچنین، و شاید مهمتر از همه، برای پاسخ به جهانی شدن و تغییرات آب و هوایی ضروری است. معماران منظر از جمله موارد دیگر در مدیریت آب طوفان، مرمت محیط زیست و مناطق تفریحی کار میکنند. اگر از کار با محیط طبیعی لذت می‌برید، این می‌تواند راهی برای شما باشد.

منظر

۲- برنامه ریز شهری

در نتیجه‌ی رشد سریع جمعیت ما در مناطق شهری، شرایط شهرنشینی دائماً درحال تغییر است. وضعیت پویای محیط شهری آن را به مسیری هیجان انگیز برای انتخاب به عنوان معمار تبدیل می‌کند، که همه چیز را از تغییرات اقتصادی و جمعیتی گرفته تا توسعه پایدار پوشش می‌دهد. این یک مسئولیت اساسی در حرفه ما است، اما یک مسئولیت چالش برانگیز است. به سازگاری و حل مساله در مقیاس بزرگ نیاز دارد.

۳- معمار مرمت

میراث و تاریخ جوامع ما که از طریق معماری ارائه شده است، نه‌تنها نگاهی زیبا به گذشته است، بلکه برای درک فرهنگ ما به عنوان یک رشته نیز بسیار مهم است. حفاظت و مرمت ساختمانها بدون شک یک چالش است. هرگز نمی‌توان همه را راضی کرد رسانه ها غالباً با وجود راه‌حل‌های بسیار زیبا، اقدام مرمت را به عنوان “کشتار میراثی” هدف قرار می‌دهند.

۴- معمار محقق

با موج کنونی طراحی دیجیتال و پیشرفت مداوم ابزارهای دیجیتالی، روش‌های نمایندگی و بیان ما به طور چشمگیری تغییر می‌کند. فناوری اطلاعات تأثیر عمیقی بر معماری داشته است که هنوز به پایان نرسیده است. این پیشرفت‌های مداوم تا حدی با تحقیقات هیجان‌انگیز معماران امکان پذیرشده است، شغل معماری در زمینه تحقیق لزوماً شامل طراحی ساختمان‌ها نیست، بلکه تمرکز بیشتر بر این است که چگونه این ابزارهای جدید می‌توانند کار ما را افزایش دهند.

۵- معمار نورپرداز

نور بر سلامت روحی و جسمی ما تأثیر عمیقی دارد، زیرا هر کسی که در عرض‌های جغرافیایی بالا زندگی می‌کند می‌تواند با آن همدلی کند. ورود به معماری روشنایی مستلزم بهبود کیفیت تجربیات، سلامتی و رفاه ما و پایداری نه‌تنها محیط طبیعی، بلکه فضاهای کوچکتر مانند محیط کار ما است.

۶- معمار سیاسی

برخی معتقدند معماری طبیعتاً سیاسی است، اما فعال بودن در تصمیم‌گیری سیاسی یک شهر یا کشور داستان متفاوتی است. معماری چیزی فراتر از ایجاد اشیاء زیبا است. این رشته در سازماندهی جامعه ارزش دارد. به عنوان مثال ، شرکت معماری ترویر با شورای شهر بورینه و همچنین شورای شهر پاراماتا در استرالیا همکاری کرده است تا در مورد ساختار خاصی برای شهر بحث کند، پیش‌بینی کند چه اتفاقی می‌افتد و مجموعه‌ای از معیارها را برای تکامل شهر این یک مورد معماری است که بر سیاست تأثیر می‌گذارد و نه برعکس.

۷- معمار افراطی

با پیشرفت فعلی تغییرات آب و هوا، شرایط آب و هوایی شدید مانند سیل، موج گرما و طوفان افزایش می‌یابد. محیط‌های شدید موجود، مانند بیابان‌ها، به دلیل پدیده‌هایی مانند بیابان‌زایی احتمالاً گسترش می‌یابند. بنابراین معماری که متخصص شرایط آب و هوایی شدید است نه‌تنها روشی فوق‌العاده جذاب برای مقابله با موضوع است، بلکه برای سازگاری ما با آینده سیاره ما نیز ارزشمند است.

شغل های هنر و طراحی

در ادامه ۲۱ شغل معماری ، اگر با فارغ‌التحصیلی متوجه شدید که معماری در واقع برای شما نیست، طراحی و هنر ممکن است باشد. معماری درحال‌حاضر شکلی از طراحی است (یا شاید برعکس باشد)، ایجاد ارتباط مستقیم بین تحصیلات شما به عنوان معمار و حرفه شما به عنوان هنرمند یا طراح را آسان می‌کند. جایگزین دیگر ترکیب دو رشته مانند طراحی گرافیک و معماری است. شاید علاقه شما این است که ارتباط معماران را از طریق گرافیک آسان کنید؟

۸- هنرمند

اگرچه اولافور الیاسون معماری نخوانده است، اما با معماران زیادی کار میکند .در استودیو وی، نمونه‌ای از این که چقدر رابطه بین فضا و هنر هماهنگ و ضروری است. استدلال فضایی و تجسم مهارت‌هایی که از آموزش معماری به دست می‌آورید، خود را کاملاً به هنر نصب، مجسمه سازی و تجربیات فضایی، بدون نیاز به عملکرد می‌رساند.

۹- طراح صنعتی

چندین شرکت معماری به‌دلیل روابط خلاقانه نزدیک خود به طراحی صنعتی منشعب شده‌اند. با این حال، طراحی صنعتی بر اشیاء تولید انبوه در مقیاس کوچکتر متمرکز است، در مقایسه با ساختمان‌های مقیاس بزرگ که برای یک زمینه خاص طراحی شده‌اند. اگر چشم‌انداز طراحی چیزی عظیم، دائمی و تغییر چشم‌انداز بسیار ترسناک به نظر برسد، طراحی صنعتی یک جایگزین بزرگ و کوچک‌تر است.

۱۰- طراح مبلمان

حتی بیشتر از طراحی صنعتی، طراحی مبلمان را از لحاظ شغل‌ مرتبط با مدرک معماری می‌توان خواهر کوچک معماری دانست. تعداد بیشماری معمار مشهور در طراحی مبلمان سهم بسزایی داشته‌اند: چارلز و ری ایمز، آلوار آلتو و آرن جاکوبسن و دیگران. معماران معاصر مانند زاها حدید از آنها پیروی می‌کنند و ثابت می‌کنند که این دو حتی می‌توانند همزمان انجام شوند.

۱۱-  طراح پارچه

طراحی منسوجات مستلزم حساسیت نسبت به رنگ، لمس، ساختار، الگوها و فرم‌ها است که همه آنها در طول سالهای دانشجویی در مدرسه معماری توسعه‌یافته است. رابطه بین “پوست” و ساختار از جهاتی حتی بیشتر از یک ساختمان واقعی است، زیرا این دو باهم ادغام می‌شوند. مد روز نیز از بسیاری جهات یادآور معماری است و از ساختارهای هندسی و مجسمه‌سازی ساختمان‌های معاصر استفاده می‌کند.

۱۲- طراح گرافیک

طراحی گرافیکی راهی است که ما در جهان خود در پیش‌گرفته و آن را شناسایی می‌کنیم. وقتی صحبت از ارتباطات می‌شود بسیار ارزشمند است. همچنین می‌تواند از نظر زیبایی بسیار خوشایند باشد، که به سختی می‌توان در برابر تبدیل شدن به یک طراح گرافیک مقاومت کرد. گذراندن یک دوره کوتاه در زمینه طراحی گرافیک برای تکمیل مدرک معماری می‌تواند، طیف وسیعی از امکانات را برای کار در این زمینه باز کند، اما وظایفی را که بیشتر مناسب علایق شما در ارتباطات است برعهده بگیرید.

۱۳- طراح بازی‌های ویدئویی

مرزهای تقریباً نامحدود ناشی از طراحی یک دنیای مجازی ممکن است یکی از سرگرم کننده‌ترین کارهایی باشد، که یک معمار تازه فارغ‌التحصیل می‌تواند در مورد تحصیلات خود به آن فکر کند. ایجاد معماری یک بازی ویدئویی راهی است که به تخیلات شما اجازه می دهد آزادانه حرکت کنند، و همچنین می‌تواند به استدلال فضایی شما عمق بیشتری ببخشد.

۱۴- عکاس

عکاسی معماری به طور فزاینده‌ای محبوب شده است، احتمالاً به دلیل هندسه زیبایی است که میتواند با محدود کردن چیزی در یک لنز ظاهر شود. عکاسی بیشتر به زیبایی، شی و ترکیب در آن لحظه منحصربه‌فرد، در آن چارچوب خاص مربوط می‌شود. این موضوع بیشتر مربوط به فضای زودگذر است تا سازماندهی دائمی مردم و فضاها. با این حال هنوز شامل ترکیب، رنگ، محیط و تجربیات است.

۱۵- طراح تولید

اگرچه یک مجموعه یا صحنه، سکوهای بسیار کوچک‌تری نسبت به یک سیاره مجازی هستند، اما طراحی مجموعه‌های تئاتر و فیلم به همان اندازه جریان خلاقانه‌ای را امکان‌پذیر می‌سازد. این فشار طراحی و بیان فضایی سنتی را از بین‌می‌برد و امکان تجربیاتی را فراهم می‌آورد که ممکن است بیشتر انگیزشی، احساسی و داستان محور باشند، درحالی که هنوز از تمام دانش و مهارت‌هایی که از آموزش معماری به دست می‌آورید استفاده می‌شود: فشارهای زمانی، محیط های مفهومی و همکاری خلاقیت.

مشاغل خارج از طراحی

در ادامه ۲۱ شغل معماری ، اگر خودتان را در حال مرور این فهرست و تکان دادن سر خود در هر اشاره‌ای به معماری، هنر یا طراحی می‌بینید، شاید این لیست نهایی برای شما باشد. این مجموعه ۶ حرفه را در خارج از زمینه‌های کلیشه‌ای طراحی، عمدتا در علوم انسانی پوشش می‌دهد، زیرا معماری به طور ذاتی به سمت تجربه انسانی هدایت می‌شود. استخراج اصل این امر از آموزش معماری و تزریق آن به رشته‌ای دیگر حتی ممکن است، شما را به کاندیدای قوی‌تری در حوزه حرفه‌ای تبدیل کند.

 

۱۶- معلم/استاد

معلمان جوان در مدارس معماری در حال رایج شدن هستند، و اگر به دنبال زمان بیشتری برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این رشته هستید، قبل از تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا می‌خواهید در آن بمانید یا خیر، گذراندن یک یا دو سال تدریس می‌تواند راه ایده‌آل برای انجام این کار آموزش یک خیابان دو طرفه است، به ویژه در چنین سنین جوانی، که روش بسیار خوبی را برای یادگیری از دانش‌آموزان، و تأمل در دیدگاه شما در مورد معماری در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

۱۷- نیکوکار

در گذشته، معماری حرفه‌ای برای آقایان بود، به عنوان یک اقدام بشردوستانه در مقابل یک فعالیت اقتصادی. در دوران کنونی ما، زنان شروع به تسلط قوی بر این حرفه کرده‌اند. معماری معاصر بر پایداری تمرکز دارد: محیطی، اجتماعی، روانی و اقتصادی. اگر این مورد و علاقه شماست، می‌توانید دانش و آگاهی از این آرمانها را به انواع دیگر نیکوکاری تبدیل کنید. ایجاد بنیادی پایدار برای اهداف بشردوستانه هرگز اتلاف وقت نیست.

 

۱۸- سیاستمدار

همانطور که قبلاً ذکر شد، معماری و سیاست از جهات مختلف به طور ذاتی باهم گره‌خورده‌اند. آگاهی افراد، و نحوه تعامل آنها با محیط، نحوه سازماندهی آنها، آنچه باعث می‌شود بدن و روان انسان احساس راحتی کند. همه این مهارت‌ها کمک بزرگی به ساختن یک سیاستمدار خوب می‌کند. در واقع، در فنلاند، آندرس آدلکریتز، نماینده فعلی دوره اول پارلمان، به عنوان معمار تحصیل کرده است و سالها قبل از روی آوردن به سیاست نقش یک معمار را داشته‌است.

 

۱۹- محافظه‌کار

مانند به امور خیریه، حفاظت از محیط‌زیست در حال تبدیل شدن به یک نقطه‌کانونی در معماری است. با وجود تلاش‌های زیاد، سیاره ما در مورد محیط طبیعی هنوز در مسیری که منجر به فاجعه می‌شود پیش می‌رود. استفاده از دانش شما در مورد سازماندهی فضایی برای توسعه روش حفاظت از محیط‌زیست نه تنها از نظر فکری محرک است، بلکه برای جامعه ما نیز اهمیت حیاتی دارد.

 

۲۰- نویسنده

نویسنده شدن یا روزنامه‌نگاری می‌تواند راهی عالی برای استفاده از آموزش معماری باشد. ما یادمی‌گیریم که خود را با استفاده (بیشتر) از زبان توصیفی و بلاغت بیان کنیم تا پروژه‌های پیچیده خود را به معلمان و منتقدان منتقل کنیم. تبدیل آن به نوشتن‌، چه داستانی و چه غیر داستانی، راه دیگری برای ساختن دنیایی دیگر و تجربه‌ای برای دیگران است. با وجود چاپ دو بعدی‌، داستانها قطعاً اینطور نیستند.

 

۲۱- کارآفرین

حل‌مسئله، تفکر خلاق و هنر متقاعدسازی سه مهارت مشترک معماران و کارآفرینان است که می‌توانید از آنها به نفع خود استفاده‌کنید. تجربه شما با مفاهیم انتزاعی و تعامل انسانی می‌تواند شما را به رقیبی قوی تر با طرز فکر جایگزین تبدیل کند.

البته لیست بالا ناقص است، زیرا این ۲۱ شغل معماری ذکر شده در اینجا می‌تواند به طرق مختلف ترکیب شود، و سایر مشاغل غیرقابل ذکر را می‌توان روی‌میزآورد تا تقریباً امکانات نامحدودی را ارائه‌دهد. همان‌طور که کورت هان، مربی آلمانی گفت ، ” بیش از آنچه ما می‌دانیم وجود دارد. اگر بتوانیم تا آخر عمر به دیدن آن بپردازیم، حاضر نخواهیم بود به مقدار کمتری بسنده کنیم.” فراموش نکنید که دریایی از امکانات وجود دارد.


مطالب پیشنهادی:

بیزینس معماری


منبع: archdaily.com

نیلوفر شعاع‌برق


امتیاز ما

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *