نرده خورشیدی ؛ یک تکنولوژی کاربردی در معماری

نرده خورشیدی ؛ یک تکنولوژی کاربردی در معماری

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: نرده خورشیدی Mitrex دارای یک فناوری خورشیدی شفاف یکپارچه است که نسبت به نمونه‌های خود دارای مزیت‌های جالبی است. در این متن از ویژگی و مزایای آن صحبت خواهیم کرد. شرکت Mitrex نرده‌های خورشیدی را در یک مرکز تولید سفارشی تولید می‌کند که به سرعت محصولات با کیفیت بالا، تکنولوژی بالا و یکپارچه خورشیدی را ایجاد می‌کند.

این محصول یک سیستم همه کاره است و می‌تواند در تحولات جدید یا ارتقا ساختمان‌های موجود استفاده شود. مجهز کردن ساختمان‌های موجود به نرده‌ی BIPV دارای مزیت حفظ استانداردهای ایمنی در عین احیای ظاهر و حس مطلوب محوطه است. از دیگر مزایای نرده خورشیدی می‌توان به تمیز بودن، ایمنی و دوام، تنوع رنگ و شفافیت، تعمیر و نگهداری رایگان، شیشه‌های چندلایه، هزینه مناسب و گارانتی معتبر اشاره کرد.

نمای خورشیدی

ویژگی‌های نرده خورشیدی Mitrex کاملا قابل تنظیم است. هر دو مورد رنگ و سطح شفافیت توسط طراح تعیین می‌شود. میزان شفافیت آن از ۲۰ تا ۶۰ درصد قابل تنظیم است و ۵ رنگ مختلف دارد. Mitrex چندین گزینه برای رنگ و سبک قاب فلزی نیز ارائه می‌دهد.

نمای خورشیدی

فناوری خورشیدی بدون درز

به طور کلی یک فناوری جدید خورشیدی باید سه شرط را دارا کند: خوب به نظر برسد، مقرون به صرفه باشد و سریع نصب شود. در Mitrex، فن‌آوری ساختمان فتوولتائیک یکپارچه (BIPV) را توسعه دادند که هر سه الزام چالش‌برانگیز را برآورده می‌کند. راه‌حل‌های خورشیدیدیوارها و نرده‌های بالکن را به صفحات خورشیدی تبدیل می‌کند. همچنین پتانسیل تولید انرژی ساختمان را از پشت‌بام‌ها تا دیوارهای عمودی گسترش می‌دهد.

نمای خورشیدی

روکش و نرده‌ها در عین ایجاد نیروی سبز و تمیز، خوب به نظر می‌رسند. به این ترتیب به معماران، طراحان نمای ساختمان، مالکین و سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهند بدون آسیب رساندن به چشم‌انداز، در طراحی خود از فناوری خورشیدی استفاده کنند و از آن سود ببرند. همچنین با توجه به محاسباتی می‌توان میزان پتانسیل تولید انرژی در یک پروژه خاص را اندازه‌گیری کرد.

فرآیندهای بازیافت فناوری خورشیدی

Mitrex از دو نوع فناوری خورشیدی استفاده می کند: فتوولتائیک‌های نیمه شفاف و شفاف. این انواع را می‌توان از طریق فرایندهای صنعتی مختلف تولید کرد.

به طور کلی با به کارگیری چنین سیستمی از یک تکنولوژی کاربردی در معماری بنا نیز استفاده شده است. این تکنولوژی علاوه بر ایمنی و زیبایی در راستای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و رعایت اصول معماری پایدار نیز تاثیرگذار است.

نرده خورشیدی

منبع: archdaily.com

مهسا حسینیان‌فر

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *