روش جدید معماری؛ ارائه فضا معماری در اینترنت

بنیانگذاران آرکی‌لوجیک[۱] با هم در ای‌تی‌اچ[۲] در زوریخ تحصیل کردند و پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه، معماری ائرو را راه‌اندازی کردند. در سال ۲۰۱۴ آنها سایت آرکی‌لوجیک را برای ارائه فضا معماری در اینترنت تأسیس نمودند و دانش خود را در زمینه معماری با فناوری تلفیق کردند تا دنیای فیزیکی و مجازی را به هم نزدیک کنند.

ما در مجموعه‌ی مصاحبه با معماران و شهرسازان کارآفرین، با دانش‌آموختگان برجسته‌ی این رشته‌ها که مسیر شغلی متفاوت‌تری نسبت به روند متداول جامعه دنبال کرده‌اند، آشنا میشویم. از افکار، نظرات، راه‌حل‌های عملی و ایده‌هایی برای موفقیت صحبت می‌کنیم؛ و می‌آموزیم که چگونه ایده‌ها را در زمینه‌ی معماری و شهرسازی و فراتر از آن در کارهای خلاقانه‌ی خود به‌کارببریم. در ادامه با ما همراه باشید.

بچه‌های آرکی‌لوجیک یک فن‌آوری را برای تبدیل نقشه‌های کف دوبعدی به مدل‌های سه‌‎بعدی توسعه دادند. من فکر می‌کنم این ایده بسیار مهمی است که می‌تواند انقلابی در نحوه طراحی و ارائه پروژه‌های معماری و املاک و مستغلات ایجاد کند. شما می‌توانید مدل سه‌بعدی داخل برنامه را در زیر پست مربوطه آزمایش کنید، و از طریق یک مدل سه‌بعدی بر فراز خانه فارنسورث [۳] پرواز کنید.

مدلسازی سه‌بعدی

در اینجا تفکرات پاسکال بابی[۴]، فردریک شوارتز [۵]، کسپار هلفریچ [۶]و توماس پولاچ[۷] در مورد تقاطع بین معماری و فناوری و نحوه ارائه فضا معماری در اینترنت و همچنین نحوه ایجاد یک تجارت و دیدگاهشان در مورد آینده معماری آورده شده است.

آرکی‌لوجیک در سال ۲۰۱۴ به عنوان چرخشی از ای‌تی‌اچ، زوریخ ایجاد شد. آنها اخیراً با ۱.۵ میلیون دلار توسط سرمایه‌گذاران توانستند تجارت و توسعه خود را گسترش دهند. بسیار جالب خواهدبود که ببینید روش‌های ابتکاری آنها در برقراری ارتباط فضا به کجا منجر خواهد شد.

ایده راهاندازی سایت [۸]

کسپار هلفریچ: ما معتقدیم که نوع جدید معماری، نوع جدیدی از معماری ارتباطی را به وجود می‌آورد. رسانه‌های جدید، از منظر اصلی تا عکاسی و رندر، طرز فکر ما درباره فضا را تغییر دادند. هدف ما این است که فضای وب را برای ارائه فضا در اینترنت ایجاد کنیم. این امر به هرکسی امکان ارتباط و تغییر فضایی را که در آن زندگی می‌کند می‌دهد. ما کاملاً به قدرت دموکراتیک اینترنت، قدرتی که می‌خواهیم به معماری بیاوریم اعتقاد داریم.

پاسکال بابی: برای رسیدن به این اهداف بلند پروازانه ما ابزاری را توسعه می‌دهیم که اول از همه قادر به نشان دادن فضایی در اینترنت هستند. این ابزار بدون دانش قبلی مدل این فضا را ایجاد می‌کنند و بدون مهارت‌های کد[۹] با این مدل بازی می‌کنند.


نه‌تنها بودجه این سفر توسط سرمایه‌گذاران تأمین می‌شود، بلکه توسط کاربران حرفه‌ای که از فن‌آوری ما برای برقراری ارتباط فضایی استفاده می‌کنند نیز تأمین می‌شود. ما مشتریان زیادی از معماران، پرتال‌های املاک، کارگزاران، توسعه‌دهندگان، وبلاگ‌های معماری یا فقط رسانه‌های عمومی داریم.

شروع کارآفرینی

کسپار هلفریچ: ما چهار بنیانگذار با هم تحصیل کردیم و حتی در طول تحصیلات‌مان مشخص بود که می‌خواهیم استقلال داشته باشیم. قبل از آرکی‌لوجیک ما ائرو‌آرکی‌تکتئن [۱۰]را ایجاد کردیم. مبلمان، گالری، خانه ساختیم و در بسیاری از مسابقات شانس خود را امتحان کردیم.

سپس توماس پولاچ ، با رها کردن کار قدیمی خود، اولین نمونه از فناوری آرکی‌لوجیک را به ما نشان داد. که حدود دو ثانیه طول کشید تا آنچه را که در حال کار روی آن بودیم رها کنیم، و تمام انرژی خود را در پروژه ارائه فضا در اینترنت بگذاریم.

توماس، علاوه‌بر معماری، بیشتر وقت خود را صرف برنامه نویسی می‌کرد که اکنون بستری است که به اعتقاد ما ممکن است شیوه ارتباط فضا را تغییر دهد. او از سن نه سالگی کد می‌نویسد و در ای‌تی‌اچ به تدریس نرم افزار سه بعدی می‌پردازد.

دفتر معماری یا سایت آرکی‌لوجیک

فردریک شوارتز: ما درحال‌حاضر آخرین ساختمان خود را به پایان می‌رسانیم. اما تمرکز اصلی ما مشخصاً آرکی‌لوجیک است. راه‌اندازی استارت‌آپ چیزی نیست که به صورت نیمه‌وقت بسازید. موارد بسیاری وجود دارد که به نوعی شبیه طراحی معماری هستند. به عنوان مثال این واقعیت که شما اغلب باید همزمان به چیزهای خیلی ریز و خیلی بزرگ فکر کنید، همچنین که زمان یک عامل اصلی است.

اما موارد دیگری نیز وجود دارد که بسیار جدید است. درحالی که معماری با سال اندازه‌گیری می‌شود، فناوری با میکروثانیه اندازه‌گیری می‌شود. سرعت بالای پیشرفت در فناوری یک چالش و در عین‌حال بسیار ارزشمند است.

مقیاسبندی تجارت آرکی‌لوجیک

کسپار هلفریچ: ما به افراد دیگر این امکان را می‌دهیم محتوای خود را در سیستم عامل ما بارگذاری کنند. ما بیشتر و بیشتر بر انتشار محتوا تمرکز خواهیم کرد. همچنین افراد را قادر می‌سازیم تا با مدل‌ها و سپس بر روی تولید محتوا کار کنند.

هنوز تلاش می‌کنیم که دسترسی مردم از یک پلان دو بعدی به یک مدل سه بعدی جذاب، مبتنی بر وب، تعاملی و معنایی را سریع، ارزان و ساده انجام دهیم.

مهارت معماری در کار

کسپار هلفریچ:  تحصیل در معماری فقط بزرگترین چیزی است که وجود دارد. مهارت‌های آموخته شده در اینجا برای مدیریت کاملاً خوب است. شما می‌توانید از یک چشم‌انداز یاد بگیرید، این چشم‌انداز را ارائه دهید یا آن را به کارهای کوچکتر تقسیم کنید.

دانش در مورد ساختمان‌ها، فضا، ساخت‌وساز، گونه‌شناسی، تاریخچه و بازنمایی معماری از ارزش زیادی برخوردار است. من مطمئن نیستم که آیا تیمی که فقط از برنامه‌نویسان تشکیل شده باشد، می‌تواند به ماشینی آموزش دهد که معماری را درک کند.

نکته‌ای برای ایده استارتاپ

توماس پولاچ: فقط شروع کنید! بقیه موارد را در جاده یاد خواهید گرفت. همچنین، نمونه اولیه زیادی بگیرید و از همه نظرشان را در مورد کارتان بپرسید. به عنوان یک معمار احتمالاً برای گرفتن انتقاد از این روش استفاده می‌کنید، و حتی به آن اعتماد می‌کنید.

روش‌های زیادی برای تأمین مالی یک استارت‌آپ وجود دارد. سرمایه‌گذاران فرشتگانی عالی برای شروع ایده شما هستند.

آنها به اندازه کافی تکان می‌دهند تا ایده شما شکل گیرد. اما این سه نیز (دوستان، خانواده، احمق ها) می‌توانند این کار را انجام دهند. به محض اینکه فهمیدید کار جدی می‌شود باید با یک حرفه‌ای کار کنید. شخصی که واقعاً می‌داند چگونه امورمالی شما را برنامه‌ریزی و کنترل کند. این امر قطعاً چیزی نیست که شما در دانشکده معماری یاد گرفته‌باشید.

آینده معماری از دید آرکی‌لوجیک

فردریک شوارتز: در مقایسه با سایر صنایع، صنعت ساخت‌وساز اساساً هنوز قبل از اینترنت، حتی قبل از رایانه است. ما کارهایی مانند صدها سال انجام شده را انجام می‌دهیم، حتی اگر این کار را با رایانه انجام دهیم. این فضای زیادی برای نوآوری یا ایجاد اختلال در اختیار شما قرار می‌دهد.

محتوای تولید شده توسط کاربران و صرفه‌جویی در مصرف اقتصادی یک روند عظیم است، و ارزش شرکت‌هایی ساخته شده بیشتر از ایالات است. در معماری ما این شیوه‌ها را از مدتی قبل می‌دانیم. درواقع برخی از زیباترین بناهای ساخته شده توسط معماران بلکه توسط “کاربران” برنامه‌ریزی نشده‌اند.

منابع:

archipreneur.com

archilogic.com

نیلوفر شعاع برق

[۱] Archilogic

[۲] ETH

[۳] Farnsworth

[۴] Pascal Babey

[۵] Frederic Schwarz

[۶] Kaspar Helfrich

[۷] Tomas Polach

[۸] archilogic.com

[۹] CAD

[۱۰] AERO Architekten

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل