طراحی داخلی و توسعه ی املاک؛ از زبان یک معمار بنیان‌گذار

طراحی داخلی و توسعه ی املاک؛ از زبان یک معمار بنیان‌گذار

اری اس هکمن[۱]  بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت اش ان وای سی[۲]  می‌باشد. اش ان وای سی شرکتی است که دنیای طراحی داخلی و توسعه ی املاک را ترکیب می‌کند. همچنین برای بهبود برندها و توسعه‌ی آن‌ها، محصولات و مبلمانی را طراحی می‌کند. شرکت اش ان وای سی، با پر کردن فاصله‌ی بین دنیای طراحی داخلی و توسعه ی املاک، پروژه‌ها را با ارزش زیبایی‌شناختی و اقتصادی اشباع می‌کند. من فکر می‌کنم این یک روش مفید برای ایجاد پایداری و در نهایت تبدیل شهرهایمان به مکان‌های بهتر است. تصور کنید شرکت‌های بیشتری همین رویه را در پیش گیرند و بیشتر با این موضوع درگیر شوند. این واضح است که در صورت پیگیری موفق می‌شوند و این امر منجر به بهبود ساختمان‌ها و جوامع می‌گردد.

ما در مجموعه‌ی مصاحبه با معماران و شهرسازان کارآفرین، با دانش‌آموختگان برجسته‌ی این ر شته‌ها که مسیر شغلی متفاوت‌تری نسبت به روند متداول جامعه دنبال کرده‌اند، آشنا می‌شویم. از افکار، نظرات، راه‌حل‌های عملی و ایده‌هایی برای موفقیت صحبت می‌کنیم؛ و می‌آموزیم که چگونه ایده‌ها را در زمینه‌ی معماری و شهرسازی و فراتر از آن در کارهای خالقانه‌ی خود به‌کارببریم. در ادامه با ما همراه باشید.

درباره‌ی اری اس هکمن

اری در پراویدنس رود آیلند بزرگ شد و از کالج معماری، هنر و برنامه‌ریزی دانشگاه کرنل فارغ التحصیل شد. اری هكمن بر اجزای مختلف سازنده‌ی شرکت اش ان وای سی نظارت دارد. وی مسئول هدایت استراتژی شرکت و همچنین تأمین منابع خرید و تجارت جدید است. اری پیش از این مدیر توسعه در مدیریت سرمایه کایوگا در بروکلین، نیویورک و یک همکار توسعه در همکاران کورنیش در پراویدنس رود آیلند بود.

شما از کالج معماری، هنر و برنامه ریزی کرنل فارغ التحصیل شده اید. چه چیزی باعث شد که به  توسعه ی املاک علاقه‌مند شوید؟ آیا لحظه خاصی وجود داشت که تصمیم شما را قطعی کند؟

من در خانواده ای بزرگ شدم که در چندین رشته مرتبط با ساختمان مشارکت داشتند. مادرم یک طراح داخلی، پدرم یک صاحب املاک آماتور و پدربزرگم یک معمار مدرنیست بودند. من درمورد کارهایی که آنها انجام می‌دادند به اندازه‌ی کافی آگاهی داشتم. من از کودکی نمی‌خواستم یک قطعه از کل فرآیند باشم، بلکه علاقه‌مندبودم که آغازگر پروژه‌ها و توسعه‌دهنده باشم. تحصیلات من شامل برنامه ریزی، معماری، اقتصاد، حقوق و… بود و میان رشته ای محسوب می‌شد.

شرکت شما، اش ان وای سی، پل ارتباطی بین دنیای طراحی داخلی و توسعه ی املاک است. ممکن است کمی درباره کار خود و رویکردتان به آن بگویید؟

ما در عین توسعه‌دهنده بودن طراح نیز هستیم. ما تمایل داریم پروژه‌هایی را بر عهده بگیریم که فکر می‌کنیم از طریق طراحی می‌توانیم تأثیرگذار باشیم و ارزش ایجاد کنیم. در طول فرایند توسعه، نسبت به تمام ملاحظات دیگر، به طراحی اهمیت واقعی و برابری داده می‌شود. همچنین ما برای مشتریان خارجی نیز کارهای طراحی انجام می‌دهیم.

به طور معمول چگونه پروژه‌های خلاقانه‌ی شهری خود را شروع می‌کنید؟

ما علاوه بر اینکه در زمینه‌ی طراحی داخلی و توسعه ی املاک فعالیت می‌کنیم، سازنده نیز هستیم. به‌این‌ترتیب نقش خود را در تأثیرگذاری بر محیط ‌شهری جدی می‌گیریم. ما فقط به پروژه‌هایی علاقه‌مند هستیم که احساس می‌کنیم تأثیر مثبتی بر یک محله می‌گذارد. همچنین ما به سمت بازسازی بناهای تاریخی که غالباً خالی یا به‌نوعی نامطلوب هستند گرایش داریم. مردم واقعاً از برقراری ارتباط با یک ساختمان تاریخی کاملاً سازگار لذت می‌برند.

در حال حاضر شما روی چه پروژه هایی کار می‌کنید؟

در حال حاضر چند مورد پروژه‌ی عالی در دست داریم. ما در حال بازسازی ساختمان قدیمی ارگ وارلیتزر در دیترویت، میشیگان هستیم. ما سعی داریم که آن را به یک هتل ۱۰۶ اتاقه تبدیل ‌کنیم. همچنین در حال احداث یک محوطه‌ی دانشگاه کاتولیک قدیمی با همکاری یک شریک محلی هستیم. این پروژه متشکل از یک مدرسه، کلیسا، اتاق‌خواب و صومعه در محله‌‌ی مارینیدر نیواورلئانمی‌باشد. علاوه بر این‌ها یک پروژه‌ی بزرگ مسکونی در بوشویک ، بروکلین داریم. ما در حال تغییر یک کارخانه‌ی شیشه‌سازی قدیمی هستیم و در دو طرف آن، دو ساختمان جدید می‌سازیم. همچنین در حال بازسازی یک ساختمان اداری درپراویدنس ار آی و تبدیل آن به مسکونی و خرده‌فروشی هستیم. در زمینه‌ی طراحی نیز پروژه‌های زیادی را برای طیف گسترده‌ای از مشتریان انجام می‌دهیم.طراحی داخلی و توسعه

آیا برای معمارانی که علاقه‌مند به گذار از معماری به توسعه هستند، توصیه‌ای دارید؟

بهترین توصیه این است که به سادگی شروع کنید. همه چیز بسیار دلهره‌آور و انتزاعی به نظر می‌رسد. اما اگر علاقه‌ی واقعی وجود دارد، بیشتر خود را درگیر آن کنید. من همیشه به مردم توصیه می‌کنم یک ساختمان کوچک به صورت شراکتی خریداری کنند. ساختمانی که از پس هزینه‌های آنها برآیند و بتوانند کارهایی برای بهبود آن انجام دهند. در نتیجه، در پایان پروژه، ساختمان عملکرد بهتری نسبت به قبل داشته باشد.

آینده معماری را چگونه می بینید؟ در چه حوزه‌هایی (خارج از فضای معمول معماری) می‌توان فرصت‌های خوبی برای توسعه‌دهندگان و معماران آینده پیدا کرد؟

به نظر من احتمالاً شرکت‌های بیشتری به مسیری که ما دنبال می‌کنیم، گرایش پیدا می‌کنند. به‌این‌ترتیب، معمار را به طور معنی‌دار و مداوم درگیر می‌کند. من دوستان زیادی دارم که توسعه‌دهنده هستند یا در حال تبدیل شدن هستند. این واضح است که اگر آن‌ها مصمم باشند می‌توانند آن را انجام دهند. مردم در‌می‌یابند که اگر کنترل را در دست بگیرند می‌توانند تأثیرات بیشتری نسبت به یک مشاور بگذارند. من امیدوارم که اگر افراد معمار و صاحب نظر در طراحی و توسعه بیشتر تأثیر بگذارند، ساختمان‌ها و جوامع ما بهتر می‌شوند.

منبع: archipreneur.com

پریسا حسینی

[۱] . Ari S.Heckman

[۲] . ASH NYC

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *