معماری و گردشگری؛ تحلیل تعامل معماری و گردشگری ۴

معماری و گردشگری؛ تحلیل تعامل معماری و گردشگری ۴

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: در سلسله مقالات «معماری و گردشگری؛ تحلیل تعامل بین معماری و گردشگری» به ارتباط بین این دو موضوع پرداخته‌ایم. چهار پرسش اصلی در طول این سلسله مقالات بررسی خواهدشد. در سری اول این سلسله، به پرسش «تجارب کارآفرینان با استفاده از معماری معاصر چیست؟» پرداختیم. در سری دوم به پرسش « معماری از طریق چه عواملی بازدیدکننده را جذب می‌کند؟» پاسخ داده‌ایم. در سومین مقاله به سوال «چه نکات جدیدی مورد توجه کارآفرینان است تا از طریق معماری معاصر، موفقیت اقتصادی را به دست آورند؟ برای کسب موفقیت چه کارهایی می‌توان انجام‌داد؟» پاسخ داده‌ایم. در آخرین مقاله از این سلسله، پرسش زیر را پاسخ می‌دهیم.

« از طریق معماری معاصر به کدام اثرات مثبت می‌توان دست یافت؟ »

 آثار تاریخی-معماری و گردشگری- برج

شانس و شایستگی مناطق و مقاصد گردشگری اهمیت دارد.

موفقیت در جهانگردی، به ویژه در گردشگری فرهنگی، تمرین و تجربه‌ای پیشرفته!

فضای گردشگری مانند نشانه‌ها عمل می‌کند و جهت‌گیری در حرکت را تعیین می‌نماید. معماری فضاهای گردشگری در طولانی‌مدت چشم‌انداز و منظره را شکل می‌دهد. در نتیجه ارزش زیبایی‌شناسی و همچنین حد کیفیت یک منطقه توسط معماری بهبود می‌یابد. ساختمان‌های با ارزش بالا می‌تواند به‌عنوان پایه‌ای برای موفقیت گردشگری یک مقصد قلمداد شود و بنابراین بر اقتصاد و جامعه آن تأثیر بگذارد.

نشاط فرهنگی و پتانسیل نوآوری

معماری معاصر وسیله‌ای برای بیان تنوع فرهنگی و پتانسیل نوآورانه یک منطقه است. علاوه براین، ایده‌های جدید و مفاهیم اساسی از طریق معماری معاصر منتقل می‌شوند و الهام‌بخش پروژه‌ها و پیشرفت‌های جدید هستند. معماری با ارزش امروز میراث فرهنگی فردا است. سفر در طبیعت-گردشگری

هویت منطقه‌ای و برند‌های قوی

معماری معاصر برای بررسی هویت منطقه‌ای و همچنین سبک زندگی در یک منطقه انگیزه‌ ایجاد می‌کند. همچنین علاقه، تصدیق و دیدگاه‌های بیرونی که از آن برداشت می‌شود را شکل می‌دهد. علاوه براین موجب تشویق و ترویج اجراهای فرهنگی در منطقه می‌شود.

پایداری منطقه‌ای و توسعه گردشگری

 معماری با کیفیت بالا منابع فرهنگی، بوم‌شناسی و محیط اجتماعی را در نظر گرفته و غنی می‌کند. از این رو، پایداری در پروژه‌های گردشگری  به دست می‌آید. آثار باستانی-باغ

معماری به‌عنوان منبع ارزش افزوده منطقه‌ای

به‌عنوان نمونه در منطقه “Bregenzer Wald” (غرب ایالت فدرال “Vorarlberg”) رابطه خاصی بین معماری معاصر و ارزش افزوده منطقه‌ای دیده می‌شود. صنعت ساختمان منطقه‌ای، خود را از طریق یک سنت و صنایع دستی مختص همان منطقه متمایز می‌کند. علاوه براین، با چالش توسعه روش‌ها و راه‌حل‌های جدید برای ایده‌ها، مشکلات جدید ساختاری و طراحی روبه‌رو هستند. در نتیجه صنعت ساختمان منطقه‌ای Bregenzer Wald به دلیل افزایش مداوم صلاحیت و مزیت‌رقابتی، در سطح بین‌المللی شهرت بسیار خوبی دارد. از این‌رو، معماری معاصر، منبع توسعه منطقه‌ای بوده و بر رقابت یک منطقه می‌افزاید.

شناخت و صادرات بین‌المللی دانش فنی

اتریش این توانایی را دارد که از طریق انتقال دانش و تجربه در زمینه برنامه‌ریزی و ساخت‌و‌ساز گردشگری در موقعیت بین‌المللی قرار گیرد. همکاری متخصصان باتجربه گردشگری و یک معماری حیاتی و خلاقانه، صحنه‌های امیدوار کننده‌ای در سطح بین‌المللی را خلق کرده‌است. تعداد نمونه‌های مثبت نه تنها جایگاه اتریش در صحنه گردشگری فرهنگی اروپا را تقویت می‌کند؛ همچنین این فرصت را برای سودآوری در بازارهای جدید افزایش می‌دهد.گردش در آثار تاریخی

برای مطالعه جمع‌بندی این سلسله مقالات با ما همراه باشید.

مطالعه سری اول و دوم این سلسله مقالات به شما پیشنهاد می‌شود.

معماری و گردشگری؛ تحلیل تعامل بین معماری و گردشگری ۱

معماری و گردشگری؛ تحلیل تعامل معماری و گردشگری ۲

معماری و گردشگری؛ تحلیل تعامل معماری و گردشگری ۳

منبع:  platou.at

سیما حسن‌زاده

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *