معماری و توسعه؛ تجربیات یکی از بهترین وبلاگ‌نویس‌های دنیا

معماری و توسعه؛ تجربیات یکی از بهترین وبلاگ‌نویس‌های دنیا

براندون دونلی، یک توسعه‌دهنده و وبلاگ‌نویس در زمینه‌ی املاک و مستغلات است که در تورنتو، کانادا زندگی می‌کند. وبلاگ او “معمار این شهر” نام دارد.  گاردین (انگلستان)  این وبلاگ رابه عنوان یکی از بهترین وبلاگ‌های شهر، در جهان نام‌گذاری کرده است. او درباره‌ی شهرها، توسعه‌ی املاک و مستغلات، فناوری و حمل‌و‌‌نقل می‌نویسد. به‌طور‌کلی، رویکرد اصلی او تلفیق معماری و توسعه است. همچنین وی یکی از بنیانگذاران یک پلتفرم رایگان است که به مردم کمک می‌کند بهترین مکان‌ها را برای زندگی بیابند.

ما در مجموعه‌ی مصاحبه با معماران و شهرسازان کارآفرین، با دانش‌آموختگان برجسته‌ی این رشته‌ها که مسیر شغلی متفاوت‌تری نسبت به روند متداول جامعه دنبال کرده‌اند، آشنا می‌شویم. از افکار، نظرات، راه‌حلهای عملی و ایده‌هایی برای موفقیت صحبت می‌کنیم؛ و می‌آموزیم که چگونه ایده‌ها را در زمینه‌ی معماری و شهرسازی و فراتر از آن در کارهای خلاقانه‌ی خود به‌کارببریم. در ادامه با ما همراه باشید.

درباره‌ی براندون

براندون دونلی یک توسعه‌دهنده، کارآفرین و وبلاگ‌نویس املاک و مستغلات در تورنتو است. در حال حاضر براندون مدیر توسعه‌ی شرکت “کاپریت” است، که یکی از بزرگترین مالکین ساختمان‌های مسکونی کانادا می‌باشد. پیش از این او در سرمایه‌گذاری‌های  تاس و مورگارد کار می‌کرد. براندون در این شرکت‌ها، پروژه‌های توسعه‌ی مسکونی (کانکس)، اداری و خرده‌فروشی را با محوریت شهر مدیریت می‌کرد. همچنین او  یکی از بنیان‌گذاران سایت بررسی کاندوها می‌باشد. براندون در دانشگاه تورنتو در رشته‌ی معماری و تاریخ هنر تحصیل کرده است. همچنین وی دارای مدرک کارشناسی ارشد در معماری و توسعه‌ی املاک و مستغلات و ام‌بی‌ای  نیز می‌باشد. براندون در اوقات فراغت خود به یک موسسه‌ی غیرانتفاعی به نام پروژه‌ی لانوی مشاوره ارائه می‌دهد.

معماری و توسعه

چه عاملی باعث شد بعد از سالها تحصیل در رشته‌ی معماری تصمیم بگیرید که به یک توسعه‌دهنده‌ی املاک تبدیل شوید؟ آیا لحظه‌ی خاصی وجود داشت که تصمیم شما به قطعیت رسید؟

من قبلاً اشاره کرده بودم که می‌خواستم نهایتا به یک توسعه‌دهنده‌ی املاک تبدیل شوم. هدف من کشف راهی برای ترکیب معماری و توسعه بود. علی رغم اینکه همه‌ی اطرافیان به من می‌گفتند که باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنم. من تصمیم گرفتم برای تحصیل به دانشگاه پنسیلوانیا بروم. به این دلیل که آن‌ها یک برنامه املاک و مستغلات داشتند که می‌توانستم همزمان با تحصیل در مقطع ارشد معماری، در آن نیز شرکت کنم. همچنین آنها از ایده‌ی تحصیل بین رشته‌ای بسیار استقبال می‌کردند. من در‌نهایت موقعیتی تابستانی برای مشاور‌املاک در دوبلین، ایرلند به‌دست آوردم. به‌این‌ترتیب، مسیر شغلی من در املاک و مستغلات تقویت شد.

معماری و توسعه

خوشایندترین و رضایت‌بخش‌ترین ویژگی شغل شما به عنوان یک توسعه‌دهنده چیست؟

اینکه این شغل می‌تواند بر روی محیط ساخته‌شده تأثیر مثبت بگذارد، برای من بسیار خوشایند است. من هرگز دوست نداشتم  به عنوان یک معمار، پروژه‌های زیبا اما غیرقابل اجرا طراحی کنم و هرگز ساخته نشوند. همچنین من هرگز نمی‌خواستم توسعه‌دهنده‌ای باشم که تنها هدفم کسب درآمد باشد. هدف من این است که یک متفکر یکپارچه باشم. ماموریت من ساختن ساختمان‌هایی است که در عین زیبایی، کاربردی باشند.

آموزش معماری چگونه به شما در تجارت کمک می‌کند. کدام مهارت خاص بیشترین کاربرد را دارد؟

من طراحی، فضا، نقشه‌ها و مراحل ساخت را درک می‌کنم. به عنوان یک توسعه دهنده، باید در همه معاملات دخیل باشید و از بین مواردی مانند طراحی، ساخت و امور مالی عبور کنید. علاوه بر‌این، هرچه بیشتر بتوانید بر تمام جنبه‌های فرآیند توسعه تسلط داشته باشید، موفق‌تر می‌شوید. راه‌حل‌های خلاقانه اغلب رشته‌های مختلفی را درگیر می‌کنند.

معماری و توسعه

آیا برای معمارانی که علاقه‌مند به گذار از معماری به توسعه هستند، توصیه‌ای دارید؟

شما تقریباً دو گزینه دارید. می‌توانید در یک شرکت املاک و مستغلات استخدام شوید، یا می‌توانید پروژه‌ی کوچک توسعه‌ی خود را شروع کنید. در هر دو صورت، شما باید مقداری دانش کسب‌و‌کار و امور مالی خود را تقویت کنید. خواندن، دوره‌های آنلاین و حتی اخذ مدرک تحصیلی در زمینه‌ی املاک و مستغلات می‌توانند مفید باشند. من در دوران تحصیل در این زمینه بسیار سخت کار کردم.

صادقانه بگویم، این متداول‌ترین سوالی است که از خوانندگان دریافت می‌کنم. به این دلیل، در فکر نوشتن کتاب الکترونیکی برای کمک به افراد برای ورود به این زمینه هستم. توسعه در طول تاریخ یک بازی کارآفرینانه بوده است. بنابراین ساختار زیادی از نظر جذب و ورود به این زمینه وجود ندارد. موانع می‌تواند بسیار زیاد باشد، خصوصاً اگر قصد دارید کار خود را شروع کنید. اما مطمئناً یک حرفه‌ی ارزشمند است.

شما وبلاگ “Architect This City” و بستر بررسی آنلاین “The Dirt” را شروع کردید. آیا قصد دارید در آینده مسیر کارآفرینی خود را در تجارت آنلاین دنبال کنید؟

من همیشه علاقه‌مندم تا راهی برای چگونگی استفاده از فناوری، برای بهبود صنعت املاک و مستغلات، بیابم. من عاشق فناوری هستم و کاملاً واضح است که فناوری به‌زودی در همه‌ی جنبه‌های اقتصاد نفوذ خواهد کرد. بنابراین من همیشه کارها را آنلاین را انجام می‌دهم. در نتیجه، همه‌ی افراد صرف نظر از اینکه در چه صنعتی فعالیت می‌کنند، باید به این فناوری توجه کنند.

معماری و توسعه

 آینده‌ی معماران را چگونه می‌بینید؟ در کدام حیطه‌ها  فرصت‌های عمده‌ای را برای معماران می‌بینید؟

من در وب سایت معماری خود به این موضوع پرداخته‌ام. بسیاری از بیزنس‌ها (نرم افزار ، طراحی و غیره) شروع به تولید محصولات واقعی می‌کنند. به‌این‌ترتیب آن‌ها به جای اینکه صرفا به مشتریان خارج خدمات ارائه کنند، محصولات داخلی خود را می‌سازند. این یکی از راه‌های دسته‌بندی معماران و توسعه‌دهندگان است.

معماری یک کار خدماتی است. در مقابل، بیشتر توسعه‌دهندگان، درزمینه‌ی تولید محصولات (مانند آپارتمانی که شخصی خریداری می‌کند یا اجاره می‌دهد) فعالیت دارند. امروزه ما بسیاری از معماران را می‌بینیم که در مورد شیوه‌ی سنتی معماری تجدید‌نظر می‌کنند. در نتیجه، شاهد این خواهیم بود که معماران بیشتری وارد زمینه‌ی تولید محصولات شوند.

 

در ادامه بخوانید:

از معماری تا تولید محصول؛ روایت یک زوج معمار از خانه پیش ساخته!

از معماری تا ساخت و ساز؛ روایتی از یک روج معمار در بارسلونا

 

منبع: archipreneur.com

پریسا حسینی

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *