خانه چوبی ؛ خانه ای که پس از چندین سال توقف تکمیل شد!

خانه چوبی ؛ خانه ای که پس از چندین سال توقف تکمیل شد!

اختصاصی کانون معماران: استودیوی معماری Skarka در یکی از پروژه‌های اخیر خود به تکمیل خانه ای که ساخت آن چندین سال متوقف شده‌بود، پرداخته‌است! “خانه چوبی” که برنامه‌ریزی و ساخت آن از چندین سال پیش آغاز شده‌بود، به دلیل شرایط غیر‌منتظره‌ی سرمایه‌گذار آن متوقف شد. سرانجام با تغییر صاحبان خانه، ساخت آن به اتمام رسید. در ادامه به معرفی کامل این خانه خواهیم پرداخت.

خانه چوبی

خانه چوبی

تیر‌های چوبی، عامل اصلی استحکام و زیبایی!

خانه چوبی در زمینی با مساحت ۵۰۰۰ متر‌مربع واقع شده‌است. این زمین شامل یک باغ، جنگل و جویبار می‌باشد که فضای دلپذیری را برای ساکنین خانه ایجاد کرده‌است. ویژگی جالب توجهی که در سازه‌ی این خانه به چشم می‌خورد، به کارگیری تیر‌های چوبی در مناطق مختلف خانه می‌باشد! همچنین با استفاده از مصالح چوبی دیگری نظیرِ در و نرده‌ها، حس گرم و صمیمانه‌ای در فضای خانه ایجاد شده‌است.

خانه چوبی

خانه چوبی

شومینه چوبی، ایجاد گرمای مضاعف!

در فضای نشیمنِ خانه، شومینه‌ای جهت استفاده در فصول سرد تعبیه شده که دودکش آن تا طبقه‌ی اول ادامه یافته‌است. این دودکش که از مصالح ویژه‌ای ساخته شده، منبع حرارتی مناسبی جهت گرمایش تمام خانه می‌باشد. در واقع به کارگیری از مصالح چوبی، حس گرمای مضاعفی را در تمامی فضای خانه ایجاد کرده‌است.

خانه چوبی

خانه چوبی

تلفیق سادگی و آرامش!

ازدیگر ویژگی‌های بارز خانه چوبی، می‌توان به سادگی و فضای خالی آن اشاره نمود. فضای خالی، متناسب با نیاز‌های ساکنین طراحی شده تا در صورت نیاز به راحتی تغییر یابند. سقف اتاق‌خواب‌ها به جهت تلطیف فضا و ایجاد حس آرامش بدون تیرهای چوبی دکوراسیون شده‌است.

خانه چوبی

از دیگر فضا‌های موجود در این خانه می‌توان به اتاق‌کار و اتاق مهمان اشاره نمود. این خانه با برخورداری از سیستم تصفیه آب و پمپ حرارتی فضای ایده‌آل مناسبی را برای ساکنان خود فراهم کرده‌است.

خانه چوبی

چشم‌اندازی به طبیعت خیره‌کننده کشور سوئیس!

خانه چوبی با فراهم کردن فضایی دلنشین به نقطه‌ی عطفی در جنگل‌های سرسبز و خیره‌کننده کشور سوئیس تبدیل شده‌است. جنگل‌هایی که چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود کرده و ساعت‌ها می‌توان به تماشای آن نشست و لذت برد!


مطالب پیشنهادی:

معماری خانه چوبی ؛ تلفیق نور و سایه در محیط!

 شومینه خانه ؛ بررسی ۱۰ خانه با شومینه ای در قلب آن


منبع: architizer.com

نسترن دواتگران


امتیاز ما

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *