معماری و گردشگری؛ تحلیل تعامل معماری و گردشگری ۲

معماری و گردشگری؛ تحلیل تعامل معماری و گردشگری ۲

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: در سلسله مقالات «معماری و گردشگری؛ تحلیل تعامل بین معماری و گردشگری» به ارتباط بین این دو موضوع پرداخته‌ایم. چهار پرسش اصلی در طول این سلسله مقالات بررسی خواهد شد. در سری اول این سلسله، به پرسش « تجارب کارآفرینان با استفاده از معماری معاصر چیست؟» پرداختیم. در این مقاله به اینکه، معماری از طریق چه عواملی بازدیدکننده را جذب می‌کند؟ خواهیم پرداخت.

معماری و گردشگری

معماری از طریق کیفیت خود عمل می کند و کیفیت برای معماری در موارد زیر خلاصه می‌شود.

معماری با کیفیت بالا به معنای عملکرد و رفاه است

  • جهت‌گیری، عملکرد و کیفیت فضا از عوامل ضروری است. به همین دلیل برای رضایت گردشگر باید به این موارد توجه شود. مسافت کوتاه و دسترسی مناسب به کلیه امکانات، از تداخل حرکتی جلوگیری کرده و میزان رضایت مسافران را افزایش می‌دهد.

معماری با کیفیت بالا به معنای هویتمندی است

  • اولین بازخورد از گردشگران و مشتریان احتمالی اغلب در یک کالبد معماری اتفاق می‌افتد. ادراکات حسی و کالبد چشمگیر و همچنین تصویرسازی، خاطرات را ایجاد می‌کند. طراحی ویژه را می‌توان به راحتی به خاطر آورد؛ بنابراین به طور مثبت بر فرآیند تصمیم‌گیری تاثیر می‌گذارد.

معماری و گردشگری

معماری با کیفیت بالا نوعی مزیت رقابتی است

  • ترکیب‌بندی خوب معماری چیزی خاص و پیش‌بینی نشده‌است. درگیری تاریخ و محیط امکان ایجاد تمایز از رقبا را می‌دهد.

معماری با کیفیت بالا نمود سبک زندگی و طرز فکر است

  • فضای برتر مشتریانی را به خود جلب می‌کند که برای کیفیت اوقات‌فراغت و تعطیلات، بسیار ارزش قائل هستند. معماری معاصر توجه عمومی را از طریق رسانه‌ها و اولین پذیرندگان ایجاد می‌کند. در نهایت به عنصر اصلی تبلیغات، یعنی معرفی دهان به دهان تبدیل می‌شود.

معماری و گردشگری

معماری با کیفیت بالا به معنای کیفیت کار کارمندان است

  • کارآفرینانی که فضاها را با استفاده از معماری معاصر و باکیفیت احداث می‌کنند، فضای کاری خاص خود را بر اساس اهداف خود ایجاد می‌کنند. این واقعیت آنها را قادر می‌سازد تا برای مشتریان و گردشگران خود به بهترین نحو خدمت کنند. همچنین فضاهای با کیفیت بالا کارمندان را قادر می سازد تا به روشی کارآمد و موثر کار کنند.

معماری با کیفیت بالا به نوعی پایدار است

  • معماری به خوبی برنامه‌ریزی شده، می‌تواند به راحتی با تغییر تقاضاها در طول زمان سازگار شود و بنابراین مقرون‌به‌صرفه است. به منظور حفظ ارزش خود در طول زمان، از نظر کیفیت فضا، مکان و جهت‌گیری‌ها و بازشوهای ساختمان، بالاترین سطح برنامه‌یزی را نیاز دارد. عواملی که پس از نهایی شدن روند ساخت‌و‌ساز قابل تغییر نیستند. از طرف دیگر، فضای داخلی می‌تواند به راحتی با روندها و خواسته‌ها سازگار شود.

معماری و گردشگری

معماری یک ابزار قدرتمند بازاریابی در صنعت گردشگری است

  • ایجاد یک نام تجاری قابل توجه از طریق معماری

 از طریق طراحی ساختاری، ارزش‌ها و ایجاد سبک زندگی، برندها را می‌توان ایجاد کرد. در نتیجه عناصر معمولی، خاص، منحصربه‌فرد و متمایز به هدف مورد نظر تبدیل می‌شوند.

  • افزایش ارزش محصول از طریق معماری

 معماری ابزاری قوی برای بیان است که از نظر احساسی بر تماشاگران خود تأثیر می‌گذارد. معماری با کیفیت بالا ارزش فرهنگی و همچنین ارزش تجربه یک محصول را افزایش می‌دهد.

  • استفاده از معماری به عنوان یک موضوع در ارتباطات و بازاریابی

 فضاها و ساختمان‌های گردشگری پیام‌ها را از طریق دو کانال ایجاد می‌کنند: مستقیم و از طریق نمایش یا از طریق سبک و کیفیت معماری که در این مورد گروه‌های خاصی مورد هدف قرار می‌گیرند. علاوه بر این، داستان‌های بی‌شماری را می‌توان از طریق معماری و در مورد معماری بیان کرد.

معماری و گردشگری

برای مطالعه ادامه این سلسله مقالات با ما همراه باشید.

 

مطالعه مقالات زیر به شما پیشنهاد می‌شود

معماری و گردشگری؛ تحلیل تعامل بین معماری و گردشگری ۱

معماری و گردشگری؛ نقش معماری مدرن در گردشگری و ایجاد برند شهری!

معماری و گردشگری؛ نقش و اهمیت معماری در صنعت گردشگری!

 

منبع: platou.at

سیما حسن‌زاده

 

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *