شهرک پایدار Gyeongdo، جزیره ای برای مقاصد تفریحی

شهرک پایدار Gyeongdo، جزیره ای برای مقاصد تفریحی

جزیره Gyeongdo، پروژه‌ای با هدف تقویت گردشگری و مراکز تفریحی پایدار در کره جنوبی است که طرح جامع آن توسط گروه UNStudio تهیه شده است. ساختمان‌ها و فضاهای عمومی این شهرک پایدار با مساحت ۴۷۰،۰۰۰ مترمربع و در ارتباط کامل با طبیعت بناشده‌اند.

شهرک پایدار

شهرک پایدار Gyeongdo، ضمن ایجاد زیرساخت‌های پیشگیرانه و تاب‌آور برای شرایط بحرانی، حرکت و جریان مداوم را هم تقویت می‌کند . در این پروژه برخلاف زندگی شهری، محیطی سالم و طبیعی فراهم است. همچنین هماهنگی کاملی نیز بین فرهنگ و طبیعت به چشم می‌خورد.

طراحی

طرح جامع Gyeongdo با الهام از باغ‌های کره‌ای، به‌ شکل یکپارچه‌ای محیط‌های طبیعی و مصنوع را با یکدیگر ادغام می‌کند. به طوری که وجود مناظر متنوع، مفهوم جدیدی از این باغ‌ها را در محیط‌های مختلف این شهرک به نمایش می‌گذارند. به‌علاوه، یک فضای جنگلی با منظره‌ای پویا پدید می‌آید که تجارب متنوعی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

شهرک پایدار

به دلیل فاصله ۲ کیلومتری جزیره با خط ساحلی شهر یئوسو ، امکان دسترسی به اکوسیستم‌های آبی و زمینی به صورت هم‌زمان فراهم است. در حقیقت، این شهرک پایدار، امکانات، فعالیت‌ها و زیرساخت‌های متنوعی را شامل می‌شود. ازجمله: هتل‌های منحصربه‌فرد، ویلاهای خصوصی، پارک آبی سرپوشیده و روباز، مراکز خرید، لنگرگاه‌ها و تله‌کابین.

شهرک پایدار

شهرک پایدار

درعین‌حال که ساختارهای مجموعه از ریخت‌شناسی طبیعی محوطه پیروی می‌کنند؛ طراحی فضاهای عمومی در مقیاس انسانی صورت می‌گیرد. همچنین با تأکید بر رویکرد طراحی پایدار، هر دو طرح جامع و طرح ساختمانی، از استراتژی‌های مصرف انرژی فعال و غیرفعال تبعیت می‌کنند. انتخاب جهت‌گیری بهینه بناها برای دریافت انرژی تابشی، توسعه فشرده متراکم برای بهره‌وری در ساخت‌وساز و به‌کارگیری مصالح بومی ازجمله کیفیت‌های محیطی برای دستیابی به پایداری و تاب‌آوری در پروژه هستند.

شهرک پایدار

سه محدوده متمایز دیگر نیز در شهرک پدید می‌آیند که عبارت‌اند از: دروازه Gyeongdo، اسکله صبحگاهی و ساحل پٌرنسیم. دروازه Gyeongdo ورودی اصلی جزیره را شامل می‌شود که دارای بندر، ایستگاه تله‌کابین، لنگرگاه و یک پل است. اسکله صبحگاهی نیز با هتل‌ها، ویلاهای خصوصی، پارک آبی و استخر، مرکز اصلی اوقات فراغت در جزیره محسوب می‌شود. نهایتاً ساحل پٌرنسیم نیز بخشی از منطقه حفاظت‌شده جزیره است که یک هتل ۵ ستاره و ویلاهای متعدد در آنجا قرار دارند.

شهرک پایدار

شهرک پایدار

مطالب مرتبط با موضوع:

شهر هوشمند Cancun، اولین شهر جنگلی در مکزیک

۵ اصل اساسی برای ایجاد یک شهر ایده آل

منبع:

archdaily.com

نیلوفر علی نسب

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *