اتاق کار خانگی ؛ ۱۱ سبک دکوراسیون، چیدمان و طراحی حرفه‌ای

اتاق کار خانگی ؛ ۱۱ سبک دکوراسیون، چیدمان و طراحی حرفه‌ای

اختصاصی کانون معماران: پاندمی کرونا به عنوان یک دغدغه جهانی، درس‌های بزرگی را به آینده بشریت خواهد داد. امروزه بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به فضاهای کار و مطالعه در خانه‌ها احساس می‌شود. اتاق کار خانگی لزوما نباید شبیه یک محیط اداری و رسمی باشد. در این مقاله به یازده مورد از انواع سبک‌های دکوراسیون اتاق کار خانگی می‌پردازیم. هر کدام از ایده‌های مطرح شده سبک‌های مختلفی را به کار برده‌اند. این نمونه‌های موردی از آرشیو سایت Dezeen  شامل خانه ‌ها، هتل‌ها و دفاتر اختصاصی تهیه شده‌اند.

اتاق کار در منزل

 

پنت هاوسی در لندن طراحی شده توسط Roksanda Ilincic

Roksanda Ilincic طراحی دکوراسیون داخلی این آپارتمان واقع در لندن را به عهده داشته‌است. استفاده از رنگ‌های اشباع شده و اشکال هندسی از جمله خصوصیات به کار رفته در طراحی این فضا می‌باشد. فضای کار این خانه در کنج یکی از اتاق‌ها تعبیه شده است. این فضا شامل یک میز بیضی خاکستری رنگ همراه با یک صندلی با قاب مشکی فولادی و یک چهارپایه چوبی می‌باشد. استفاده از پرده و چراغ مطالعه قرمز رنگ همراه با مجسمه‌های انتزاعی، مبلمان این فضا را کامل می‌کند.

اتاق کار در منزل

 

Strandhotel Zoomersy   طراحی شده توسط The Other Season

این اتاق خواب با ترکیبی از رنگ‌های طبیعی به رنگ شن‌های ساحل طراحی شده‌است. این رنگ‌ها آرامش فضای ساحلی کنار دریا را درون اتاق القا می‌کنند. طراحی داخلی و چیدمان فضای کار شامل یک میز چوبی طویل مقابل پنجره با چشم اندازی رو به اقیانوس است. همچنین یک صندلی با قاب فولادی و جنس حصیر، فضای کار اتاق را کامل می‌کند.

اتاق کار در منزل

 

 

Casa Ventura واقع در مکزیک طراحی شده توسط Tatiana Bilbao

این اتاق کار خانگی بتنی بر روی تپه‌های جنگلی واقع در مکزیک، قرار گرفته‌است. برای تهیه مبلمان فضا از جمله میز تحریر و قفسه‌ها سایه روشنی از چوب‌های خالص استفاده شده‌است. یک صندلی راحتی Eames مقابل پنجره‌های سرتاسری و  یک آباژور فلزی، فضای مینیمالیستی و آرامی را برای مطالعه فراهم کرده‌است.

اتاق کار در منزل

 

 

آپارتمان Television Centre واقع در انگلستان طراحی شده توسط Waldo Works

Waldo Works از رنگ‌های متنوعی برای طراحی داخلی این آپارتمان واقع در لندن، استفاده کرده‌است. طراحی این فضای کار یک محیط لوکس اداری همراه با یک میز فلزی با پایه‌های استیل است. استفاده از رنگ طلایی در مقابل یک دیوار فیروزه‌ای چشم‌نواز همراه با قاب‌های رنگی، کنتراست جذابی را در محیط ایجاد کرده‌است. یک قفسه چوبی با خطوط نامنظم همراه با مجلات و اکسسوری‌های تزیینی در مقابل دیوار در نظر گرفته شده‌است. این قفسه چوبی زرد رنگ با جزییات طراحی شده بر روی فرش هماهنگی مبلمان فضا را نشان می‌دهد.

اتاق کار در منزل

 

 

هتل Autor Rooms  واقع در لهستان طراحی شده توسط Mamastudio

جزییات دکوراسیون داخلی هتل Autor Rooms در ورشو توسط طراحان محلی انجام گرفته‌است. مبلمان این فضا شامل یک میز کوچک استیل و صندلی استیل مقابل یک دیوار آیینه‌ای است. استفاده از خطوط ساده و مینیمال در طراحی میز و صندلی، یک انتخاب مناسب برای بازدهی اتاق کار خانگی می‌باشد. یک آیینه تمام قد طویل بر روی دیوار، فضای اتاق را بزرگتر جلوه می‌دهد. تنها اکسسوری‌های موجود در این فضا، یک چراغ مطالعه فلزی همراه با یک گلدان حصیری بزرگ می‌باشد.

اتاق کار در منزل

 

خانه و محل کار ۲LG Studio واقع در انگلستان، طراحی شده توسط ۲LG Studio

این طراحی هوشمندانه و استفاده از یک راه حل منحصر به فرد در خلق فضا، توسط ۲LG Studio انجام گرفته‌است. جانمایی یک میز در داخل یک کمد سرتاسری، حداکثر استفاده بهینه از فضا را نشان می‌دهد. علاوه بر آن از رنگ آبی تیره برای داخل کمد و رنگ سفید برای قسمت خارجی استفاده شده‌است. این کنتراست مرزبندی فضا را به عنوان یک محیط کار به وجود آورده‌است. میز داخل کمد به اندازه یک رایانه و کیبورد آن در نظر گرفته شده‌است. کشوهای پایین آن برای وسایل ضروری و قفسه‌های بالای میز برای کتابها و وسایل تزیینی تعبیه شده‌است.اتاق کار در منزل

 

 

Still room  واقع در بلژیک، طراحی شده توسط Corkinho

طراحی داخلی صومعه مانند این ساختمان متعلق به قرن نوزدهم همراه با یک میز چوبی مقابل پنجره قوس‌دار در نظر گرفته شده‌است. این فضا پتاسیل خلق ایده‌های نوین را برای کاربران آن فراهم می‌کند. صندلی که برای این میز در نظر گرفته شده ترکیبی از چوب و چرم می‌باشد. همچنین فضای زیر میز برای نگهداری از مجموعه کتاب‌های معماری و مدیتیشن در نظر گرفته شده‌است.

اتاق کار در منزل

 

خانه Knightsbridge mews واقع در انگلستان، طراحی شده توسط Echlin

طراحی این خانه بر پایه مطالعاتی توسط Echlin و با سفارش ساخت مبلمان مورد نظر انجام گرفته است. برای مبلمان فضای کار و محیط اطراف آن از چوب تیره رنگ استفاده شده‌است. قاب‌بندی فضای کار به وسیله متریال چوب، مرزبندی فضا را نشان می‌دهد. همچنین استفاده از جزییاتی به رنگ روشن مانند کاغذ دیواری پشت میز و چراغ های برنجی، جلوه چوب را بیشتر نمایان می‌کند.

اتاق کار در منزل

 

 

 خانه استکهلم واقع در سوئد، طراحی شده توسط Förstberg Ling

گاهی اوقات ساده‌ترین راه حل‌ها، بهترین راه حل‌هاست. نمونه‌ای از آن را می‌توان در کنج خانه‌ای در سوئد مشاهده کرد. یک میز کنسول شناور بین دو دیوار و یک صندلی چوبی کنار پنجره برای فضای مطالعه و کار در نظر گرفته شده‌است. اکسسوری‌هایی شامل مجسمه نیم تنه و کتاب‌ها بر روی میز تعبیه شده‌اند.

 

هتل The Audo واقع در دانمارک طراحی شده توسط Menu and Norm

 Menu and Norm  معماران این هتل در کپنهاگن فضای داخلی بتنی را با انواع متریال طبیعی مانند سنگ و چوب طراحی کرده‌اند. چیدمان فضا با به کارگیری مواد و مصالحی برای ایجاد احساس آرامش در نظر گرفته شده‌است. یک میز چوبی به منظور مطالعه، کار و یا چیدمان اکسسوری‌های تزیینی در میانه سالن تعبیه شده‌است. میز کنسول کنار دیوار همراه باکشوهایی برای وسایل مورد نیاز از جنس چوب و بدون دستگیره طراحی شده‌است.

 

Agate Pass Cabin واقع در ایالات متحده، طراحی شده توسط Olson Kundig

 Alan Maskin مدیر معماران Olson Kundig در سال ۱۹۳۸ یک کلبه ساحلی را به منظور ساخت خانه‌ای برای خودش بازسازی کرد. در زمان بازسازی، فضای ایوان را به عنوان اتاق کار و مطالعه شخصی در نظر گرفت.  سبک بوهو که از زمان گذشته نیز در این فضا حاکم بوده، همچنان نیز احساس می‌شود. یک میز مطالعه چوبی به همراه کمد با تیرهای چوبی سقف، تناسب و هماهنگی ایجاد کرده‌است. یک صندلی ساخته شده از الوار چوبی، در کنار رنگ‌های روشن خانه هماهنگی فضا را تغییر داده است. این سبک از طراحی یادآور مواد و مصالح موجود در اقلیم و منطقه هر شهر و کشور می‌باشد.


مطالب پیشنهادی:

۱۳راه ‌حل طراحانه برای سازمان دهی تمرینات ورزشی‌ در خانه

۱۰ نمونه مبلمان فضای باز مدرن خانه‌ ها در دوران کرونا


منبع: dezeen.com

فرشته زیبان


امتیاز ما

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *