هتل هنری Xi’an Taibai Wushanju؛ تلفیق هنر و زندگی!

هتل هنری Xi’an Taibai Wushanju؛ تلفیق هنر و زندگی!

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: هتل هنری Xi’an به مساحت ۱۴۵۰۰ متر مربع توسط گروه معماری IAPA PTY. LTD. طراحی شده است. این هتل در سال ۲۰۲۰ میلادی، در نزدیکی شهر باستانی شیان ساخته شده است. این شهر باستانی در دامنه کوه Taibai که قله اصلی کوه معروف Qinling است، واقع شده.

هتل هنری

هتل هنری

این مجموعه گردشگری شامل: هتل‌های تفریحی، فضاهای باز برای فراغت، نمایشگاه‌ها و گالری‌های فرهنگی است. طول مجموعه از شرق به غرب ۷۳ متر و از شمال تا جنوب ۱۲۰ متر امتداد دارد. مجموعه هتل یک ساختمان نمادین دارد که بر فراز رودخانه تاریخی واقع شده‌است.

هتل هنری

هتل هنری

فلسفه طراحی

مجموعه با برنامه‌ریزی شهری و سیستم Lifang از سلسله های تانگ و سونگ برگرفته شده است. هر ساختمان منفرد از این ایده‌ها الهام گرفته و سپس تفسیر، پالایش و اصلاح شده است. یک ضرب‌المثل چینی می‌گوید « به ماه دست پیدا کنید؛ گویی که هیچ کوهی وجود ندارد ». می‌توان گفت پروژه هتل هنری Xi’an ، با الهام از این ضرب‌المثل با ایده‌آل‌های معماری طراحی شده است.

هتل هنری

هتل هنری

ایده، ایجاد یک طراحی احساسی است. طرحی که زیبایی شناسی، شعر، علوم انسانی و فلسفه زندگی را برای رسیدن به مکانی آرام به کار می‌گیرد. در طراحی این پروژه برای  به روش شرقی، هنر و زندگی تلفیق شده است. به نوعی هم‌زیستی سبک و سنگین، کم و بیش و سیاه و سفید را می‌بینیم.

هتل هنری

هتل هنری

در ساختمان یک حفره مدور به قطر ۳۶ متر وجود دارد. این حفره به عنوان بدنه اصلی ساختمان، راهرو و حیاط را به هم متصل می‌کند. فضای باز این حفره مکانی فوق‌العاده برای تماشای منظره زیبای اطراف است. مناظر کوه‌های اطراف لذت حضور در این فضا را دوچندان می‌کند. ایستادن در کنار آب وجود قطعات سنگ در این فضا آرامشی عجیب را خلق کرده است.

هتل هنری

هتل هنری

هتل هنری

انتخاب متریال، رنگ، بافت و الگوهای این مجموعه به ایجاد حس قوی مدرنیته کمک می‌کند. در عین حال ویژگی‌های تاریخی موجود و تلفیق این دو، جذابیت منحصر به فردی را ایجاد کرده است.

هتل هنری Xi’an الهام بخش جدیدی برای زندگی در این دوران خواهد بود.

هتل هنری

منبع: archdaily.com

سیما حسن‌زاده

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *