۱۰نمونه مبلمان فضای باز مدرن خانه‌ ها در دوران کرونا

۱۰نمونه مبلمان فضای باز مدرن خانه‌ ها در دوران کرونا

اختصاصی کانون معماران:  بهار آمده است. و زمانی از سال فرارسیده است که تفریح در فضای باز برای بسیاری از ساکنان نیمکره‌ی شمالی‌ ممکن می‌شود. اما امسال، بیماری همه‌گیر کرونا اهمیت معاشرت در فضای باز را به خوبی هر چه تمام، نشان داد. اکنون مردم با اشتیاق منتظر فرصت‌هایی برای بیرون رفتن از خانه، پس از ماه‌ها قرنطینه‌ هستند.

همزمان با گسترش واکسیناسیون در سراسر جهان، مردم هم برای معاشرت با دیگران به فضاهای امن‌تری مانند باغ‌ها، ایوان‌ها و بالکن‌ها روی می‌آورند. اینکه چگونه این فضا ها را برای خودمان جذاب‌تر کنیم، موضوعی است که در این مقاله به آن پرداخته‌ایم و به نمایشگاه مبلمان فضای باز مدرن دزین، سر زده‌ایم. تا ۱۰ مورد از بهترین های این نمایشگاه را به شما معرفی کنیم.

مجموعه‌ای از آخرین مبلمانی که توسط طراحان برجسته‌‌ای مانند استفان بورکس، پاتریشیا اورکیولا، پیرو لیسونی و مارسل واندرز ارائه گشته‌اند. میزهای ناهارخوری برای فضای بیرون، مبلمان راحتی کنار استخر و مبلمان برای سرگرمی در فضای باز نمونه‌هایی از طراحی‌های آنهاست. برخی از این مبل‌ها و صندلی‌ها مقاوم در برابر عناصر طبیعی و اشعه فرابنفش و ضدآب هستند.

مبلمان فضای باز

صندلی های فضای باز Dala توسط Stephen Burks  برایDedon

طراح آمریکایی، Stephen Burks، گروهی از مبلمان فضای باز مدرن به نام Dala را برای برند Dedon طراحی کرده است. مبلمان Dala با استفاده از فنون صنعتگری بومی فیلیپین ساخته شده است.

این مجموعه شامل صندلی‌های چوبی، مبل‌های تک‌نفره راحتی و کاناپه‌هایی با بالشتک‌های مقاوم در برابر اشعه فرابنفش است. قاب پوشیده شده از پودر آلومینیوم این مبلمان با نوارهای الیاف مصنوعی ضدآب در هم تنیده شده است.

همچنین Burks مجموعه‌‌‌های دیگری به نام‌هایThe Others lighting ‌ و KIDA را برای Dedon طراحی کرده است. The Others lighting مجموعه‌ای از فانوس‌های بافته‌شده هستند و KIDA، صندلی آویزانی با قابی به شکل لانه است.

مبلمان فضای باز

مبلمان فضای باز Garden Layers توسط Patricia Urquiola برای Gan

معمار و طراح اسپانیایی، Patricia Urquiola، طیف وسیعی از مبلمان فضای باز مدرن را برای برند Gan طراحی کرده است. او این طرح ها را با اطلاع کامل از فرهنگ و معماری امپراتوری مغول ایجاد کرده است.

مجموعه‌ای که Garden Layers نامیده می‌شود شامل تختخواب، تشک، فرش و بالش می‌‌شود. در این مجموعه، از مبلمان ۱۰۰ درصد PET (نوعی پلیمر) بازیافتی استفاده شده است. استفاده از این پلیمر باعث به حداقل رسیدن آسیب به محیط‌زیست و مقاوم‌سازی مبلمان در برابر عناصر طبیعی گشته است.

مبلمان فضای باز

مجموعه آرامش بخش Levante توسط Piero Lissoni برای Roda

برند Roda برای خلق مجموعه‌ای به نام Levante relaxing  با معمار ایتالیایی  Piero Lissoni همکاری کرده است. مبلمان فضای باز این مجموعه از درختی گرمسیری و چوب_سخت به نام ساج است.

این مجموعه شامل صندلی لانژ و مبل شزلون است که اجزای‌شان با مفصل‌های فولادی ضد زنگ بهم متصل گشته‌اند. این شکل از اتصالات امکان جمع کردن مبلمان و انبار کردن آنها را در صورت عدم استفاده فراهم می‌کند.

همچنین مجموعه‌ی دیگری به نام  dining توسط  Piero Lissoni برای برند Roda طراحی شده است. این مجموعه متشکل از صندلی‌ها و یک میز ست برای ناهار‌خوری در فضای باز است. مجموعه dining طیف وسیع‌تری را نسبت به مجموعه‌ی Levante relaxing را تشکیل می‌دهد.

مبلمان فضای باز

صندلی بیرونی Luna توسط چارلز ویلسون برای King

Luna صندلی یک نفره‌ی ارگانیکی است که توسط Charles Wilson  برای برند استرالیایی King، طراحی شده است.

 هر صندلی از شبکه‌ی ظریف فولادی‌ که توسط یک قاب فولادی خم پشتیبانی می‌شود، تشکیل شده است.

صندلی‌های فضای داخل و خارج این مجموعه را می‌توان در رنگ‌های نمک، صخره، اکالیپتوس و خاک سرخ یافت.

مبلمان فضای باز

صندلی های فضای باز Panarea توسط CMP Design برای Pedrali

Panarea طیف وسیعی از مبلمان فضای باز است که توسط استودیوی CMP Design برای برند ایتالیایی Pedrali، طراحی شده است. این مجموعه متشکل از مبل‌های تک نفره و صندلی‌های لانژ برای غذا خوردن در فضای باز می‌‌باشد.

صندلی‌های Panarea با استفاده از بالشتک پهن و طرح‌های هندسی‌ دست‌بافت از نخ‌هایِ پلی‌پروپیلنِ پشت‌شان، شناخته می‌شوند.

مبلمان فضای باز

میز پیک نیک Hopper توسط Dirk Wynants برای Extremis

طراح فلاندی، Dirk Wynants، یک میز پیک‌نیک آلومینیومی به نام Hopper را برای سازندگان بلژیکی مبلمان Extremis طراحی کرده است. میز از یک قطعه آلومینیوم یکپارچه که نیمکت‌ها و میز را تشکیل می‌دهد، ساخته شده است. در انتهای هر نیمکت، پایه‌های میز به شکل V  به زمین می‌رسند تا کاربران بتوانند  به راحتی به نیمکت‌ها دسترسی پیدا کنند.

مبلمان فضای باز

مبلمان فضای باز Suave توسط Marcel Wanders برای برند Vondom

برند  Vondom برای ایجاد مجموعه‌ای از مبلمان فضای با طراح هلندی،Marcel Wanders، همکاری کرد. این مبلمان که Suave نامیده می‌شوند، مجموعه‌ای از مبل‌های مدولار، صندلی‌های لانژ، پاف‌ها، میز و فلاورباکس‌های زینتی است.

صندلی‌های این مجموعه به خاطر آنکه برای هر دو فضای داخل و خارج مناسب گردند، با پارچه‌های نرم و دنج روکش شده‌اند. سیستم مدولار و اندازه‌های مختلف مبلمان این مجموعه امکان آرایش‌های مختلف متناسب با هر فضا را فراهم می‌کند.

مبلمان فضای باز

مبل Bönan توسط Studio Norrlandet برای Skargaarden

 بنیانگذاران سوئدی برند Skargaarden یک مجموعه مبلمان فضای باز با سیستم مدولار بنام Bönan را برای خانه‌ی خود، طراحی کرده‌اند.

 مبلمان از پارچه‌های ضد‌آب در رنگ‌های خاکستری روشن و تیره‌اند و قاب باریکی از جنس آلومینیوم دارند. به لطف طراحی مدولار مبلمان را در مدل‌های مختلف می‌توان چید. همچین در کنار این مبلمان، عناصر اضافی دیگری مانند میزهای کناری، زیرپایی و مبلمان گوشه می‌توان سفارش داد.

مبلمان فضای باز

فرش Ponza در فضای باز توسط Paolo Zani  برای Warli

Paolo Zani ، Ponza را برای برند ایتالیایی Warli خلق کرده است. این فرش‌های فضای باز از نخِ مصنوعیِ ضد‌آب با استفاده از تکنیک‌های بافت قفقاز و ایران، بافته شده‌اند. رنگ‌های آنها ملانژ و شامل ترکیباتی از خاکستری، صورتی، قهوه‌ای یا کرمی، خاکستری، سفید، خاکی و خاکستری تیره‌ هستند. هر فرش مقاوم در برابر اشعه فرابنفش، ضدآب، ضدلک و ضدکپک است.

مبلمان فضای باز

صندلی گهواره ای در فضای باز Rapson توسط Loll Designs

صندلی فضای باز راک(گهواره‌ای)Rapson  نسخه‌ی به‌روز شده‌ی صندلی Rapid Rocker آقای Rapson، معمار مدرنیست، در۱۹۳۹ است. این صندلی گهواره‌ای توسط برند آمریکایی  Loll Designs به نمایش گذاشته شده است. اجزای این صندلی که از کوزه‌های شیر بازیافتی ساخته شده و خود قابل بازیافت است، به راحتی قابل جابجایی و تعویض‌اند.


مطالب پیشنهادی:

اتاق کار خانگی ؛ ۱۱ سبک دکوراسیون، چیدمان و طراحی حرفه‌ای

۱۰ ایده الهام بخش برای طراحی مبلمان در فضای باز!


منبع: dezeen.com

محدثه فتح‌الهی


امتیاز ما

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *