مجموعه اقامتی Wild Coast Tented Lodge، انعکاسی از تپه های موریانه ای!

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: استودیوی معماری Nomadic Resorts و Bo Reudler با همکاری یکدیگر در سال ۲۰۱۷ میلادی مجموعه‌ اقامتی Wild Coast Tented Lodge را طراحی نموده‌اند. این مجموعه ی اقامتی منحصر‌به‌فرد با ۳۶ چادر سافاری در حاشیه‌ی جنوبی پارک ملی سریلانکا واقع شده‌است.

مجموعه اقامتی

ویژگی جالب توجهی که در این مجموعه‌ی اقامتی با متراژ ۵۲۵۰ متر‌مربع به چشم می‌خورد، طراحیِ آن با توجه به بافتِ منطقه می‌باشد. مجموعه اقامتی Wild Coast Tented Lodge تجربه‌ای متفاوت از جشن‌های سنتیِ محلی را برای بازدیدکنندگان خود به ارمغان می‌آورد. در ادامه به معرفی بخش‌های دیگر این مجموعه اقامتی _ تفریحی خواهیم پرداخت.

کانسپی برگرفته از تپه‌های موریانه‌ای در دل طبیعت!

مجموعه اقامتی Wild Coast Tented Lodge به سفارش Resplendent Ceylon، یکی از شرکت‌های تابعه چای Dilmah، ساخته شده‌است. کانسپت اصلی این مجموعه از تپه‌های موریانه‌ای واقع در سطح پارک در مقیاس کلان گرفته شده‌است.

ساختمان‌های اصلی این مجموعه به صورت غرفه‌هایی برآمده از تخته‌های سنگی در دو انتهای سایت ایجاد شده‌است. حجم‌های بزرگتر با گنبد‌های محصورِ کوچکتر تلاقی کرده و بخش‌های خصوصی این مجموعه را در خود جای داده‌است. همچنین بخش ورودی این مجموعه در حاشیه‌ی ساحلی به همراه رستوران و کتابخانه برای بهره‌مندی از چشم‌انداز طبیعی تعبیه شده‌است.

استحکامی از جنس چوب‌های درخت بامبو!

در واقع طرح کلی این مجموعه تداعی‌گر پنجۀ پلنگ می‌باشد که از هر طرف مشرف به حفره‌های آب قرار گرفته‌است. ویژگی جالب توجه دیگر در این مجموعه، سازه‌ی بزرگ آن می‌باشد. این سازه از چوب‌های گیاهی بامبو به صورت قوس‌های طاقدارِ مرتفع برای ایجاد حس قدرت در فضا ساخته شده‌است.

همچنین پوشش گیاهی موجود برای حفظ چشم‌انداز منطقه حفظ شده تا زیباییِ طبیعی را ایجاد کند. فضای داخلی مجموعه توسط گیاهان و مجسمه‌های سنگی  Adrian Gray تزئین شده‌است.

تلفیق حس ماجراجویی و اکتشاف!

تمرکز اصلی معماری این مجموعه اقامتی بر روی تخته‌های سنگیِ نمای خارجی آن می‌باشد.  فضای داخلی آن بازتاب غاری با رگه‌های مواد معدنی است که حس ماجراجویی و اکتشاف را در بازدیدکننده‌ها برمی‌انگیزد. چیدمان فضای داخلی برگرفته از عناصر محلی، مثل چوب، خشت و گل است.

در مرکز سقف رستوران این مجموعه، لوستری به شکل گیاه بامبو از جنس مس به طول ۱۰ متر تعبیه شده‌است. در واقع معماران این مجموعه با بهره‌گیری از عناصر محلی و تلفیق سنت و فرهنگ منطقه، حس طبیعت را در مجموعه اقامتی Wild Coast Tented Lodge در هم آمیخته‌اند.

 

منبع: archdaily.com

نسترن دواتگران

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل