بازسازی پنت ‌هاوس؛ تلفیق سنت و مدرنیسم!

بازسازی پنت ‌هاوس؛ تلفیق سنت و مدرنیسم!

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: استودیوی معماری P-M-A-A در یکی از پروژه‌های خود در سال ۲۰۱۷ میلادی به بازسازی پنت ‌هاوس زیبایی را در شهر بارسلونا دست زده است! این پنت ‌هاوس که در طبقه آخر یک ساختمان مسکونی چند ‌واحده واقع شده، از مرکز به فضایی محصور دسترسی دارد.

بازسازی پنت ‌هاوس

فضایی که خانه را به دو بخش جداگانه تقسیم‌بندی می‌کند؛ یک اتاق رو به خیابان و دیگری فضایی بزرگتر که توسط دیوار‌هایی موازی تقسیم‌بندی شده‌است! جالب است بدانید این دیوار‌های موازی با گچ‌بری‌های طاقداری که دارند، چهره متفاوت و زیبایی را به این پنت ‌هاوس بخشیده‌است. در ادامه به بررسی جزئیات طاق‌های زیبای این پنت‌هاوس خواهیم پرداخت.

بازسازی پنت ‌هاوس

تکرار هندسی دیواره‌های طاق‌دار

 این پنت‌هاوس با متراژ ۱۰۶۵ مترمربع به گونه‌ای طراحی شده که حس سنتیِ خانه‌ های قدیمی را به ساکنین خود القا می‌کند. دیواره‌های موازی با گچ‌بری‌های طاقداری که دارند، چهره‌ی مدرنی را در عین سادگی به پنت‌ هاوس بخشیده است.

بازسازی پنت ‌هاوس

تکرار هندسی این دیوار‌ها منجر به ایجاد فضای منحصر‌به‌فردی برای ساکنین شده‌است. در واقع این طاق‌ها فضای لازم را جهت قرارگیری اتاق‌خواب‌ها، سرویس بهداشتی و فضای نشیمن ایجاد کرده‌است.

بازسازی پنت ‌هاوس

چیزی که در بدو ورود به فضای نشیمن به چشم می‌خورد فرش سبز رنگ آن می‌باشد! فرشی که کنتراست زیبایی را با رنگ سراسر سفید خانه ایجاد کرده و طراوت خاصی به فضا بخشیده‌است.

بازسازی پنت ‌هاوس

ویژگی جالب توجه دیگر این پنت ‌هاوس، سرویس بهداشتی آن می‌باشد! دیواره‌های این سرویس بهداشتی توسط آینه‌های قدی پوشانده شده‌ تا بازتاب صمیمت به این فضا باشد!

بازسازی پنت ‌هاوس

فضای رو به خیابان این پنت‌هاوس به آشپزخانه اختصاص داده شده‌است. این فضا که با میزی عریض دکور شده، مکان مناسبی را جهت سرو غذا و آشپزی برای ساکنین فراهم کرده‌است. همچنین برخی از تجهیزات آشپزخانه به صورت متحرک طراحی شده‌ تا به هنگام سرو غذا دسترسی راحتی داشته باشد!

بازسازی پنت ‌هاوس

بازسازی پنت ‌هاوس

بازسازی پنت ‌هاوس

 

بازسازی ۲ ساله پنت‌هاوس

در آخر بد نیست بدانید  بازسازی پنت ‌هاوس ۲ سال به طول انجامید. زمانی‌که معمارانِ آن کوشیدند با آزمایش و خطا از وقوع خطرات احتمالیِ بعدی جلوگیری نمایند!

بازسازی پنت ‌هاوس

 

منبع: archdaily.com

نسترن دواتگران

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *