خانه ی  Q04L63، مهمان نواز در برزیل  

خانه ی  Q04L63، مهمان نواز در برزیل  

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: در همه فضاهای خانه می‌توان به طبیعت اندیشد. طراحی خانه ی Q04L63، با یک پروپوزال برای یک خانه ی تابستانی آغاز شد. این طراحی، توسط گروه معماری mf+arquitetos، در سال ۲۰۲۰، در برزیل صورت گرفت. صاحبان این خانه‌ ی ۲۸۲ متر مربعی زوجی‌اند که سه فرزند در سن‌های مختلف دارند. این خانواده آخرهفته‌ها و اوقات فراغت‌شان را در این خانه سپری می‌کنند. در مواقعی هم خانه ی  Q04L6 پذیرای دوستانِ زوج صاحب خانه می‌باشد.

خانه ی  Q04L63

خانه ی  Q04L63

خانه ی  Q04L63

ایده‌ی اصلی پشت طرح این خانه، تخصیص ۵۰٪ مساحت زیربنا برای فضاهای عمومی و تعاملات اجتماعی است. فضاهای ناهارخوری، نشیمن، استخر شنا و اتاق بخار نمونه‌هایی از این فضاهای عمومی هستند. بقیه‌ی مساحت زیربنا، برای فضاهای خصوصی اعضا در نظر گرفته شده است.

خانه ی  Q04L63

این فضاهای خصوصی در قسمت جلویی در، دو طرف یک راهرو قرار گرفته‌اند. این راهرو به همه‌ی اتاق‌ها و قسمت پشتی خانه دسترسی دارد. برای پوشش نهایی سطوح این خانه، از مصالح طبیعی، مدرن و بی زمان[۱] استفاده شده است. به دلیل انتخاب همین مصالح هم، فضاها خوشایند و دعوت کننده هستند. مصالح دیگری هم در این پروژه استفاده شده‌اند. سنگ مرمر تراورتنِ شنیِ مصر، تمام کف و دیوارهای سالن اصلی را پوشانده است. نوعی تخته سنگ سیاه هم در این خانه، برای پیشخوان آشپزخانه استفاده شده است. نمونه‌ی مشابه این سنگ را می‌توان در حمام‌های خانه مشاهده کرد. گرانیت روستایی هم متریالی است که از آن برای دیوارهای جانبی این خانه استفاده شده است. استخر‌ِ قسمت پشتی خانه را هم صفحه‌های بتنی و سنگ‌هایی hijau  به نام تشکیل داده‌اند.

خانه ی  Q04L63

در این پروژه، مبلمان توسط طراحان مختلف مانند جادر آلمیدا، پائولو آلوز و مارتین آیزلر اتریشی با دقت انتخاب شده‌اند. در انتخاب جنس و نوع مواد مورد استفاده در مبلمان از الگوی رنگ و عناصر اتاق‌ها پیروی شده است. به همین منظور هم، اولویت به محصولاتی مانند چوب، چرم، پارچه و الیاف طبیعی داده شده است. در هر گوشه کنار این خانه، می‌توان از گیاهانی که در سایت اطراف خانه می‌توان یافت، مشاهده کرد.

خانه ی  Q04L63

 

خانه ی  Q04L63موارد گفته شده با حجم ساده و کاربردی در این پروژه ترکیب گشته‌اند. در نتیجه‌ی اینها خانه ی Q04L63 تجربه‌ا‌ی خوشایند را برای همه‌ی کسانی که در آن اقامت می‌کنند، به ارمغان می‌آورد.

خانه ی  Q04L63

خانه ی  Q04L63

 

منبع: archdaily.com

محدثه فتح اللهی

[۱] معماری بی انتها : بی زمانی می تواند به معنای استحکام و مقاومت فیزیکی خود ساختمان باشد. موادی مانند بتن و سنگ تقریباً در برابر هر چیزی مقاومت می کنند.

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *