خانه ی A؛ برقراری تعامل فضای زندگی با طبیعت در معماری خانه

خانه ی A؛ برقراری تعامل فضای زندگی با طبیعت در معماری خانه

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: مبحث مربوط به خانه های شهری در ویتنام بین مردم بسیار محبوب است. ردیف خانه ها غالباً به یک‌دیگر نزدیک هستند و ارتباط بسیار کمی با طبیعت پیرامون خود دارند. در طراحی خانه ی A، توجه به طبیعت پیرامون، از اولویت‌های طراحی این پروژه بود. در این پروژه ارائه‌ی ساختاری که در آن، خانه ارتباط نزدیک‌تری با طبیعت برقرار کند قابل ملاحظه است.

خانه ی A

برای تحقق هدف تعامل خانه با طبیعت به عنوان هدف اصلی پروژه، تمرکز اساسی روی ایجاد فضاهای دلنشین طبیعی در ساختار طراحی آن بود. بدین منظور حدود یک‌سوم مساحت کف برای تأمین نور و تهویه‌ی فضاهای داخلی خانه، به خلق فضای طبیعی اختصاص یافت.

خانه ی A

در طرح موجود، تمام فضاهای داخلی به‌طور مستقیم با فضای بیرونی خانه ارتباط ندارند.  با این حال نیازهای مربوط به تأمین روشنایی فضاهای پنهان خانه تأمین می‌شود. ساختار ارائه‌شده موجب جریان هوا و تهویه‌ی مطبوع در محیط خانه می‌شود.

خانه ی A

بافرهای استفاده شده در داخل و خارج ساختمان با کاشت درختان سبز در آن‌ها سرزندگی و پویایی خاصی پیدا می‌کنند. این فضاهای سبز ضمن ایجاد فضایی زیبا و چشم‌گیر در محیط داخلی، موجب تعدیل دمای خانه در روزهای گرم می‌شوند.

خانه ی A

مصالح به‌کار برده شده در نمای خانه ی A ، سطوح سفید و آجری است. رنگ‌های مکمل نیز برای ایجاد تعادل بصری در فضای داخلی استفاده شده‌است. ورود نور خورشید به داخل و ترکیب درخشش آن با رنگ‌های استفاده شده در پروژه، موجب ایجاد نور دل‌انگیز و مناسب در خانه می‌شود.

خانه ی A

معماران IZ به اصول اصلی طراحی خوب برای انسان از لحاظ رنگ و خواص مواد در این ساختمان توجه کرده‌اند. جالب است بدانید، اصول فنگ‌شویی در طراحی این خانه نیز مدنظر قرار گرفته‌است. فنگ‌شویی که در غرب به ندرت از آن در طراحی استفاده می‌شود، در ویتنام از مسائل بسیار مهم و قابل توجه است.

خانه ی A

طراحی کامل به معنای دسترسی مناسب به طبیعت، دستیابی به نور و باد طبیعی است. ایجاد تعادل بین این عناصر در داخل و خارج خانه موجب ایجاد فضایی مملو از احساس آسایش در فضا می‌شود.

خانه ی A

در نتیجه‌ی استفاده‌ی درست از اصول فنگ‌شویی در طراحی، می‌توان یک خانه‌ی زیبا و توأم با آرامش برای ساکنین خلق کرد.

منبع:

archdaily.com

تینا غزنوی

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *