ویلا Suncoast خانه ‎ای رو به غروب

ویلا Suncoast خانه ‎ای رو به غروب

پلان ویلا Suncoast

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: ویلا Suncoast در محبوب‌ترین منطقه‌ی بالی اندونزی، کانگو، توسط گروه معماری Biombo طراحی شده‌است. مساحت این ویلا ۳۵۰ متر مربع است و از ۲ ساختمان که به وسیله‌ی پلی بهم متصل می‌شوند، تشکیل شده‌است. کل ویلا دارای ۵ اتاق خواب است که ۲ مورد از آنها را می‌توان به عنوان استودیوی کار اجاره کرد زیرا مستقلا قابل دسترسی هستند. دو فضای دیگر این مجموعه، بخاطر همجواری با خیابان اصلی می‌توانند به عنوان فروشگاه مورد استفاده قرار گیرند. استخر طولانی‌ای در وسط ویلا، بین دو ساختمان، طراحی شده است که از آن با تایل‌های بتنی در همکف و پل چوبی در طبقه‌ی اول می‌توان‌ عبور کرد. عبور از تایل‌های بتنی روی استخر حس راه رفتن روی آب را تداعی می‌کنند.

ویلا Suncoast

ویلا Suncoast

ویلا Suncoast

از آهن، چوب و بتن به عنوان متریال‌های اصلی در این ویلا استفاده شده است. از آهن به عنوان سازه نمایان و از بتن به عنوان سازه پنهان. از الوار هم به عنوان کف‌پوش، پارتیشن، آلاچیق و مبلمان. بنابراین در اطراف ویلا تیرهای آهنی بخشی از طراحی هستند.

ویلا Suncoast

ترکیب الوارهای چوبی و تیرآهن جلوه‌ای زیبا به ساختمان می‌دهند. صفحات عمودی الوار ضمن ایجاد سایه و محرمیت، ساختمان را پایدار می‌کنند. پیشخوان حوض و آشپزخانه نیز از سیمان براق ساخته شده‌اند.

سنگ به عنوان یک دیوار داخلی طرح‌برجسته، کاشی‌های هیدرولیک، اندود و رنگ سفید متریال‌های دیگری‌اند که در ویلا استفاده شده‌اند.

ویلا Suncoast

در ویلا Suncoast بین آشپزخانه، ناهارخوری و نشیمن هیچ دیوار یا پارتیشنی وجود ندارد و این امر چشم‌اندازهای وسیع در خانه را سبب می‌شود و پروژه را به نسبت متراژ محدودش بی‌نقص می‌کند.

ادغام با طبیعت یکی ازرویکردهای طراحی این ویلا بوده است که این منظور، با لحاظ منظره‌ی غروب خورشید با طرحی رو به غرب و سیستم تهویه‌ی غیر فعال محقق گردیده است. گیاهان رونده‌ی پیشخوان، گل‌و‌گیاه اتاق‌ها و درختان نخل نشان می‌دهند که حتی راجع به پوشش گیاهی هم به درستی فکر شده‌است!

ویلا Suncoast

 

منبع:

archdaily.com

محدثه فتح اللهی

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *