گالری Loja Wentz ؛ فضای نمایشگاهی با ذاتی گرمسیری

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: گالری Loja Wentz طراحی شده توسط معماران Felipe Hess ، بهترین فضا برای نمایش ایده های هنرمند برزیلی ، Guilherme Wentz می باشد؛ فروشگاهی به مساحت ۱۷۲۲ فوت مربع که در سال ۲۰۱۹ میلادی طراحی شده است.

گالری Loja Wentz

این فروشگاه به عنوان یک پروژه ی بازسازی با دو طبقه شناخته می شود. پتانسیل های موجود در ساختار بنای قبلی موجب شکل گیری ایده های جالب توجه در ذهن معماران برای نوسازی این بنا شد؛ برای مثال فرورفتگی جلوی ساختمان، فضایی مناسب برای تبدیل به یک حیاط کوچک در ورودی فروشگاه بود؛ ایده ای که با طراحی باغچه ای مثلثی شکل در کنار آن ضمن ایجاد فضایی با کیفیت، باعث دعوت کنندگی هر چه بیش تر به فضای داخلی فروشگاه شد.

در کنار این حیاط کوچک و بر روی دیوار روبه روی باغچه، نشیمنگاهی طراحی شده است که فرصت مناسبی را برای توقف در فضای بیرون فروشگاه فراهم آورده است. در یک سمت حیاط، نمای فروشگاه با متریالی سفید رنگ که نام فروشگاه روی آن نصب شده است، قرار دارد؛ در سمت دیگر نیز نمای شیشه ای ورودی فروشگاه جای گرفته است که در نهایت شفافیت به بازدیدکنندگان و مشتریان خیرمقدم می گوید!

فرم نهایی این فروشگاه، حاصل ترکیب احجام خام و خالص در فرآیند طراحی داخلی آن بود که با دقت تمام، به درستی با هم ترکیب شده اند؛ به طوری که در تعامل با اشیای طراحی شده نیز بسیار خوانا می باشند. فضای نمایشگاهی در طبقه ی همکف و در نیم طبقه ی اول فروشگاه قرار دارد. ترکیب یک پاسیوی کوچک با محیط، فضای سبز و زنده را به داخل فروشگاه آورده است و کافه ای کوچک، کار طراحی را تکمیل می کند. این نمایشگاه دارای نوعی کیفیت فضایی جاذب و همچنین فوق العاده است!

لازم به ذکر است که برای خلق چنین فضای ایده آلی، متریال های خالص با تم رنگی خنثی انتخاب شده است؛ پوشش نمای کاشی کاری شده ی سفید رنگ، پوشش کف گروت ریزی شده ی سیمانی و دیواره های سفید احجام که با سطوح دارای بافت سفید ترکیب شده اند.

گالری Loja Wentz

لازم به بیان است چراغ های روشنایی برای حفظ اتمسفر ایجاد شده در فروشگاه به صورت پراکنده در نظر گرفته شده اند! چنانچه به تصاویر دقت کنید اشیای طراحی شده توسط هنرمند برزیلی ، Guilherme Wentz را می بینید که دارای ذات گرمسیری می باشند؛ به طبع این صفت موجود در فضای داخلی، باغچه ی طراحی شده در ورودی فروشگاه هم دارای گیاهان گرمسیری است و می توان گفت طراحی محوطه ی فروشگاه، ذاتی گرمسیری دارد!

پلان
مقطع

هدف اصلی این پروژه، بهینه سازی فرآیند برندسازی تجاری برای اشیای طراحی شده توسط هنرمند برزیلی ، Guilherme Wentz می باشد؛ پروژه ای متشکل از یک فضای نمایشگاهی در ترکیب با کاربری های کوچک و محیطی دل پذیر با سطوح خنثی.

تینا غزنوی

 

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل