آپارتمان مسکونی Dai An ؛ شبکه ای برای بلوک های ییلاقی رنگارنگ

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: آپارتمان مسکونی Dai An ، به تلاش گروه معماری H.2 در سال ۲۰۲۰ میلادی در کشور ویتنام و در فضایی به مساحت ۱۱۲ متر مربع در ۴ طبقه طراحی شده است.

آپارتمان مسکونی Dai An

آپارتمان Dai An به شیوه ی یک آپارتمان اجاره ای بازسازی شده است! طراحی این آپارتمان برای نسل ­­­جوان بسیار جالب و منحصر به فرد می باشد. طراحی فضای سبز در این آپارتمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده است.

یکی از مهم ترین مشکلات اقتصادی در طراحی این آپارتمان، ایجاد حداکثر فضای بهینه ی مورد استفاده بود. به همین منظور، راه حل پیشنهادی استفاده از سازه های سبک و غیرباربر برای تغییر ساختار فضای داخلی بود.

آپارتمان مسکونی Dai An

در طبقه ی همکف، این سازه ها فضای پارکینگ، فضای پذیرش و همچنین یک اتاق کوچک را تشکیل داده اند. در طبقه ی اول و دوم با استفاده از این سازه ها امکان ایجاد اتاق های متعدد به همراه سرویس بهداشتی اختصاصی و فضای نشیمن برای آن ها فراهم آمده است و در طبقه ی زیرشیروانی پروژه نیز، ماحصل این سازه ها ۲ واحد آپارتمان VIP می باشد.

آپارتمان مسکونی Dai An

اساسی ترین متریال های به کار رفته در طراحی این پروژه، جداره های آهنی و صفحات سیمانی می باشند که منعطف ترین متریال برای پروژه های نوسازی و بازسازی هستند. بلوک های ییلاقی رنگارنگ در جهت های مختلف، ساختار پایداری را در بدنه ی ساختمان ایجاد کرده است. این بلوک ها بافت قدیمی آپارتمان را به خوبی پوشش داده اند و زیبایی خاصی را پدید آورده اند. طبقات دوم و سوم هر یک دارای ۶ اتاق کوچک متراژ هستند که هر اتاق متشکل از یک بلوک ییلاقی است!

دو جبهه بودن ساختمان از ویژگی های مثبت آپارتمان Dai An می باشد؛ چرا که اتاق های موجود در این بخش از آپارتمان می توانند از بالکن های دو طرفه بهره مند شوند. طبقه ی زیرشیروانی با سقف خرپایی و کار شده با کاشی های سنتی، منتهی به باغ های معلق در امتداد آپارتمان می باشد و با چشم اندازی که به سمت کوه دارد، حس یک پنت هاوس کوچک را به ارمغان می آورد.

بد نیست تا در پایان سخن گریزی نیز به طراحی فضای داخلی آپارتمان Dai An داشته باشیم. این آپارتمان مملو از مبلمان های چوبی می باشد؛ ایده ای که ساکنان خود را با حس گرمی و صمیمیت همراه می کند. دیوارها به رنگ خاکستری هستند و بلوک های ییلاقی، رنگ های روشن و متنوعی را به خود گرفته اند؛ این رنگ ها علاوه بر سطوح داخلی، سطوح خارجی بلوک ها را نیز به خود آغشته کرده اند؛ ایده ای که باعث ایجاد طیف رنگ های زنده در نمای آپارتمان می شود.

شیوا غزنوی

 

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل