طراحی شهر هوشمند AI CITY ؛ فضایی برای تلفیق طبیعت، ساختمان و هوش مصنوعی!

طراحی شهر هوشمند AI CITY ؛ فضایی برای تلفیق طبیعت، ساختمان و هوش مصنوعی!

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: پروژه شهر هوشمند AI CITY یک پردیس برای شرکت های نوآور در شهر چونگ کینگ واقع در جنوب غربی کشور چین خواهد بود. بد نیست بدانید چونگ کینگ معروف به شهر کوهستان است و به عنوان منطقه ی توسعه صنعتی و توسعه فناوری کشور چین شناخته می شود.

طراحی این مجموعه که مرکزی برای گردهمایی نوآوری های کشور چین خواهد بود، توسط گروه معماری BIG انجام شده است. این مجموعه مجهز به سیستم هوش مصنوعی، شبکه اطلاعاتی و داده های جامع خواهد بود.

شهر هوشمند AI CITY خانه آینده گروه Terminus خواهد بود؛ این گروه ارائه دهنده خدمات هوشمند جهانی می باشد و نسل بعدی فناوری های نو را در شهرها رقم خواهند زد. این مجموعه در یک دره مملو از ابر طراحی شده است. زمینی به وسعت ۷۵۰۰۰ متر مربع که در امتداد خیابان Xinzhou و Gaoxin قرار دارد.

پروژه شهر هوشمند AI CITY در دو قطعه خلاصه می شود؛ هر دو قطعه در کنار هم گویی مکمل و در عین حال متضاد با یکدیگر می باشند.

نقطه عطف این پروژه فرم قطعه اول است؛ فرمی که نمودی از کوه های موجود در منطقه ی پیرامون می باشد. این قطعه حالتی دعوت کننده برای مجموعه دارد و مخاطب را به حیاط های مرکزی با عملکرد های عمومی هدایت می کند.

قطعه دوم پروژه، فرم دره مانندی دارد! سقف این بخش بزرگ ترین بام سبز در کشور چین را خواهد داشت! باغ مرکزی موجود در مجموعه امکان دسترسی به این بام ها را فراهم می کند. بخش زیرین بام سبز با نمایی بسیار شفاف منحصر به فرد خود، یک فضای باز دعوت کننده را القا می کند و در عین حال محیط داخلی را از تابش مضر خورشید و بار ش باران حفاظت می کند. جالب است بدانید محیط داخلی در شب به بزرگ ترین نمایشگر دیجیتالی در چین تبدیل می شود.

حیاط های بزرگ و سبز داخلی با نور و تهویه طبیعی، میزبان مناسبی برای برگزاری رویدادهای عمومی همچون نمایشگاه های هنری و نمایشگاه های محصولات و رویدادهای ورزشی خواهد بود. در عین حال با ایجاد بازارچه ها و کافه ها در فضای داخلی این پروژه از مردم دعوت می شود تا در زیر این سقف سبز گردهم آیند.

جالب است بدانید در شهر هوشمند AI CITY با کمک دوچرخه های الکترونیکی، وسایل نقلیه رباتیک و اتومبیل های خودران یک سیستم جابه جایی هوشمند تعریف شده است.

شهر هوشمند AI CITY با حمایت از شرکت های فناوری در تلاش برای پیشرفت هوش مصنوعی و روباتیک در کشور چین است. جایی که در آن موانع میان طبیعت، ساختمان ها و هوش مصنوعی حذف می شود. در این پروژه، نوعی هم زیستی منسجم اکولوژیکی بین انسان، طبیعت و تکنولوژی برقرار خواهد شد!

سیما حسن زاده

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *