طراحی آپارتمان FF ؛ خلق اتمسفر ایده آل برای یک خانه

طراحی آپارتمان FF ؛ خلق اتمسفر ایده آل برای یک خانه

اختصاصی کانون معماران و شهرسازان: خانه ، کانون اصلی و اساسی برای وصل شدن ما به آرامش است. اگرچه آرامش روان تا حدودی مستقل از آرامش فیزیکی عمل می کند، اما قرار گرفتن در اتمسفری سبک و آرام، به ثبات ذهن کمک شایانی می کند. از این رو، طراحان در پروژه ها به خصوص پروژه های بازسازی، کار سختی در پیش دارند. چرا که هر بنا دارای روح منحصر به فرد خود است و هنگام بازسازی بایستی از متریال و ترفندی استفاده شود تا حداکثر هویت و روح آن بنا حفظ شود. در ادامه با طراحی متفاوت آپارتمان FF بیشتر آشنا می شویم.

طراحی آپارتمان FF

در طراحی پروژه ی مسکونی FF که توسط استودیوی معماری و طراحی داخلی ۲ انجام شده است، وجود یک اعتماد کامل و دوسویه بین کارفرما و تیم طراح یعنی Alex Claver و Wilker Medeiros ، منجر به خلق اثری مینیمال و برازنده شده است!

همسان سازی فضاهای مشترک، تقویت سیرکولاسیون و حفظ و جان بخشیدن به عناصر قدیمی، سه فاکتور اصلی در بازسازی این خانه ی ۲۸۳ متر مربعی واقع در منطقه Águas Claras در کشور برزیل می باشد.

زوج کارفرمای این پروژه ، علاقه داشتند تا خانه ای متفاوت و آشپزخانه محور داشته باشند! آپارتمانی یک طبقه با پلان باز و یک مکان ویژه برای آرامش و آسایش خیال.

در این پروژه، یک بالکن کوچک نیز گنجانیده شده است که دسترسی به آن از طربق فضای اتاق نشیمن مهیا شده است. علاوه بر این، از پنجره اتاق نشیمن می توانید فضای سبز پارک Águas Claras که در نزدیکی این آپارتمان قرار دارد، را ببینید و از منظره ی آن لذت ببرید!

طراحی آپارتمان FF

ستون های بتنی جانمایی شده در این آپارتمان مسکونی و همچنین پرتوهای نوری که از پنجره ی سرتاسری به فضای داخلی نفود می کند و همچنین درخت زیتون و تابلو عکس هایی که توسط هنرمند صاحب نام ، Alva Pinheiro عکاسی شده است، جلوه ی خاصی به این خانه می بخشد.

در اتاق ناهار خوری این خانه، دیوارها با استفاده از کاشی های مرمر زیبایی آراسته شده است؛ کاشی هایی که توسط نورهای مخفی، حالت برجسته ای به دیوار می دهند!

درانتها بد نیست بدانید مدت زمان بازسازی این پروژه از شروع آن تا تحویل کلیدها، چیزی در حدود ۸ ماه به طول انجامید! پروژه ای ایده آل ک توانست نیازهای کارفرمای خود را به بهترین نحو ممکن فراهم آورد.

شقایق شفیع پور عمرانی

 

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *