مسابقه معماری ؛ راهنمای جامع برای معماران


 

هیچ چیز بدتر از رقابت نیست

یا هیچ چیز بهتر از آن نیست. من نمی‌دانم.

 

از یک طرف کمبود خواب، ناامیدی، کار رایگان و از سوی دیگر، احتمال اینکه ایده‌هایی که در سر می‌پرورانید به واقعیت تبدیل شده و ساخته شوند. مسابقات معماری ، باعث می‌شود فکر کنید که جهان واقعاً برای یک بار هم که شده می‌تواند عادلانه باشد و به نابغه فروتنی که با کار‌هایی عادی درگیر شده است، پاداش دهد.

صد‌ها مورد از مسابقات معماری معتبر در طول سال و در سراسر جهان برگزار می‌شود. مسابقاتی که معماران حرفه‌ای، دانشجویان معماری و متخصصان مختلف را برای مبدل شدن به معمار برتر بعدی در سطوح مختلف، فرامی‌خواند. حال سوال این است که شرکت در این مسابقات چه اهمیتی دارد؟ چرا باید در چنین مسابقاتی شرکت کنیم و چگونه به موفقیت‌های مهمی در این رقابت دست یابیم؟ در این مطلب علاوه پاسخ‌هایی دقیق به این سوالات و تعریف گام‌هایی اصولی برای موفقیت در مسابقات معماری، پاسخ‌های برندگان جوایز مختلف در رقابت‌های جهانی را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

مسابقه معماری و مسابقات معماری کانون معماران و شهرسازان


آنچه در این مقاله می‌خوانید:

مسابقه معماری چیست؟

مسابقه معماری یک رویداد رقابتی است که در آن سازمانی با قصد ساخت یک بنا (یا طرحی نیازمند معماری) معماران را برای ارائه ایده، طرح و پاسخ به مسئله خود، فرا می‌خواند. قضاوت در مورد نتیجه مسابقات معماری معمولاً بر عهده هیئتی از متخصصین و ذینفعان پروژه است که نفرات و طرح‌های برتر را انتخاب می‌کنند.

چنین رویدادی معمولاً برای دستیابی به ایده‌های جدید طراحی معماری، جلب توجه عمومی، برندسازی ساختمان و خلق فرصت برای معماران جوان نوظهور است تا طرح و ایده‌های خود را وارد میدان رقابت کنند. برخی دیگر از مسابقات معماری مربوط به پروژه‌های عمومی و دولتی است که در بعضی از کشور‌ها الزاماتی قانونی برای چنین روند‌هایی تعریف شده است.

انواع مسابقات معماری

هر مسابقه متفاوت است، اما آنها به طور کلی در یکی از چهار دستة کلی قرار می‌گیرند:

مسابقه معماری دانشجویی

مسابقات دانشجویی می تواند راهی عالی برای دریافت بورسیه تحصیلی یا برخی از تصاویر پرتفولیوی پرزرق و برق باشد، اما انتظار نداشته باشید که با برنده شدن در چنین رقابتی، پایه های اجرای ایده‌تان را حفر کنید.

مسابقه معماری ایده

مسابقات معماری ایده‌، معمولاً به یک پروژه ساخته‌شده منجر نمی‌شوند، اما می‌توانند تبلیغات زیادی ایجاد کنند و مفاهیم خارج از جعبه را تشویق کنند. مقامات شهری یا سازمان‌های غیرانتفاعی شهری گاهی از مسابقات ایده‌ها به عنوان راهی برای برون‌سپاری طوفان فکری در زمینه طراحی نگاه می کنند.

بسیاری از این مسابقات با جوایز مالی هنگفت همراه هستند. با ترکیب مناسبی از نمایش و اغوای بصری، یک ایده طراحی گاهی اوقات می تواند افراد مناسب را هیجان زده کند، اما بیشتر این رقابت ها شروع کننده گفتگو هستند، نه نتیجه گیری.

مسابقه معماری باز ساختمانی

مسابقات باز ساختمانی وسوسه‌انگیزترین وعده را ارائه می‌دهند: اینکه یک طراح ناشناخته در زمینه های مشخص از همتایان خود جدا شده و در مسیر مبدل شدن به یک ستاره معمار و دریافت جایزه‌ای چون پریتزکر قرار خواهد گرفت. نکته مهم این است که این اتفاق به ندرت رخ می دهد. اگر استثناهایی که این قاعده را ثابت می‌کنند نبود، می‌توان گفت «هرگز اتفاق نمی‌افتد».

مسابقه معماری بسته، خصوصی یا دعوتی

مسابقات بسته یا دعوتی اغلب منجر به یک ساختمان واقعی می شود، اما به همین دلیل است که دعوت شدن به آنها بسیار سخت است. توانایی ساختن یک ساختمان به پیچیدگی بسیار بیشتری نسبت به چیدمان یک پلان طبقه ناهموار و کنار هم قرار دادن برخی رندرهای شیک نیاز دارد، و مشتریان جدی می خواهند مطمئن شوند که هرکسی که در رقابت آنها برنده شود، می تواند پروژه را به پایان برساند.

اکنون  که بطور کلی با انواع مسابقات معماری آشنا شدیم، وقت آن است که در مورد اهمیت شرکت در چنین رقابت هایی به گقتگو بپردازیم.

 

مقصد و اهداف مسابقه معماری چیست؟

مسابقات معماری راهی دو سر برد برای معماران و کارفرمایان محسوب می‌شود؛ راهی که معماران از طریق رقابت با هم‌صنف‌های خود به شهرت و موفقیت دست می‌یابند و کارفرمایان امکان دستیابی به پاسخ‌های متعدد و متفاوت برای مسئله و چالش خود و انتخاب بهترین آن‌ها را به دست می‌آورند.

از آنجایی که رقابت بهترین‎ها را در کنار هم قرار می دهد، برنده شدن می‌تواند یک جهش بزرگ برای هر معمار یا شرکتی باشد. معماران جوانی که معمولاً چنین فرصتی را ندارند، می‌توانند توانایی‌های خود را از طریق این مسابقات به نمایش بگذارند، حتی اگر برنده نشوند.

 

از سوی دیگر، انتخاب شدن می تواند آنها را به راحتی در رادار مشتریان آینده قرار دهد.

 

چرا مسابقات معماری برگزار می شود؟

رایج‌ترین دلیل برگزاری مسابقه معماری مربوط زمانی است که یک فرد یا سازمانی می‌خواهد پروژه‌ای جدید بسازد و یک فراخوان عمومی که شرکت در آن برای همه آزاد است را منتشر می‌کند.

دفاتر حرفه‌ای مجاز که در صورت علاقه‌مندی امکان ارائه راه حل های طراحی خود بر مبنای الزامات تعیین شده را خواهند داشت، تعیین می‌شوند. سپس طرح ها توسط کمیته داوران بررسی می شود و سپس برنده نهایی که طرح آن برای ساخت مورد تائید قرار گرفته، انتخاب می شود.

در برخی موارد، رقابت می تواند صرفاً برای شناخت یا ایده محور باشد که بر اساس آن برنده می تواند برای تحقیق و پیشنهادی که در آینده قابل اجرا است جایزه دریافت کند.

سایر مسابقات می تواند به طور خاص به دانشجویان معماری اختصاص داده شود تا جدا از برنامه درسی دانشگاهی خود، حس رقابت ایجاد کند. این امر به دانشجویان کمک می کند تا خلاقیت بیشتری داشته باشند و تفکر انتقادی را افزایش دهند که همراه با فرصت هایی برای دریافت بورسیه تحصیلی، جایزه پولی و حتی شغلی در آینده است.

چرا باید در مسابقه معماری شرکت کنیم؟

ممکن است از خود بپرسید که این همه هیاهو در مسابقات طراحی برای چیست؟ ممکن است تردید های زیادی داشته باشید و بپرسید “آیا ارزشش را دارد؟” ممکن است به عنوان یک معمار یا در مسیر معمار شدن چیزهای دیگری دارید که مهم تر به نظر برسند. چیزهایی مانند پروژه های کاری، پروژه های دانشگاهی، یادگیری فن آوری و برنامه های جدید که زمان زیادی می برد. ممکن است فکر کنید که صرف زمان بیشتری از زندگی خود برای شرکت در یک مسابقه، خیلی زیاد است. ممکن است لازم باشد هزینه ورودی زیادی بپردازید. تعهد زیادی می خواهد و اغلب حتی برنده نمی شوید. پس چرا زحمت بکشیم؟ ما نه تنها به این سوال پاسخ می‌دهیم، بلکه به شما نکاتی در مورد چگونگی ورود به عرصه رقابت ارائه خواهیم داد.

پروژه‌ها، چه آکادمیک باشند چه حرفه‌ای، ممکن است ذهن خلاق شما را از پا در بیاورد. شما اغلب با یک ایده هیجان انگیز شروع می‌کنید، اما خیلی زود به دیوار خواهید خورد. پس از مدتی، ممکن است متوجه شوید که از نظر خلاقیت خسته و تا حدودی بی‌انگیزه شده‌اید. شما احساس خواهید کرد که از ایده‌های‌تان به اندازه کافی استقبال نمی‌شود، گاهی اوقات کانسپت شما به شدت توسط ذینفعان / داوران تغییر می‌کند و بنابراین شما حتی دیگر آن را تشخیص نمی‌دهید. شرکت در یک مسابقه به شما این فرصت را می‌دهد که از این موضوع فاصله بگیرید و فرصتی برای کشف خلاقیت خود و به نمایش گذاشتن آثاری که برایتان جالب‌تر است، به دست آورید.

هر زمان که از نظر خلاقیت خسته شدید، به شرکت در یک مسابقه فکر کنید. در هر رقابتی محدودیت‌های خاصی وجود دارد، اما هر پروژه یک مسئله و چالش خلاقانه است که باید حل شود – نحوه حل آن کاملاً به شما بستگی دارد و رهایی بخش است! می‌توانید ایده‌های دیوانه‌کننده، فناوری‌های توسعه‌یافته و ابزارهایی را که هنوز در حال یادگیری استفاده از آنها هستید، آزمایش کنید. هر چه ایده بدیع‌تر باشد، بهتر است. حتی لازم نیست در سطح ساخت‌وساز کار کنید، این خلاقیت است که اهمیت دارد. اگرچه محدودیت‌های بیشتری در مسابقات وجود دارد که نیاز به راه‌حل کاری دارند، اما همچنان می‌توانید بدون اینکه کسی از بالای شانه شما نگاه کند، خلاقانه روی آنها کار کنید.

یکی دیگر از دلایل شرکت در مسابقات این است که این یک راه عالی برای کسب تجربه و شناخت است. برای معماران جوان، فرصتی شگفت‌انگیز برای غنی‌سازی پورتفولیوی شماست که شانس شما را برای شغل رویایی‌تان افزایش می‌دهد. یک پروژه رقابتی خوب می‌تواند در کارنامه شما برجسته شود و همچنین مهارت‌های دیگری را نشان دهد که می‌تواند برای کارفرمایان جذاب باشد. در مورد معماران شاغل – یک برداشت جالب از یک مسابقه می‌تواند به استودیوی شما شناخت مطلوبی بدهد. افزایش مشتریان، پروژه های جدید، قدردانی محلی یا حتی جهانی.

شرکت در یک مسابقه همچنین شما را به یک طراح بهتر تبدیل می‌کند. نیازی نیست در هر رقابتی برنده شوید. حتی ممکن است متوجه شوید که اصلا برنده نیستید! با این حال، توانایی خلق آزادانه یک هدف است و باید باشد. شما باید آن را به عنوان یک تمرین نه تنها در خلاقیت، بلکه در طراحی و فرصتی دیگر برای قرار دادن یک مداد روی کاغذ در نظر بگیرید. هرچه بیشتر طراحی کنید، بهتر می‌شوید. حتی اگر برنده نشدید، می‌توانید این تجربه را در طول تمرین خود به همراه داشته باشید. بالاخره تجربه همه چیز است.

در نهایت، مسابقات سرگرم کننده است. سازمان‌دهندگان از شما می‌خواهند که خودتان را برای خلق چیزی دیوانه‌کننده تحت فشار قرار دهید: یک برج دیدبانی برای پرندگان، یک کابین مراقبه، یک هتل در یک قلعه قدیمی پنهان در جنگل‌های ایتالیا. مسابقات زیادی برای انتخاب وجود دارد! چه با گروهی از دوستانتان این کار را انجام دهید یا به تنهایی، نشستن با یک سر پر از ایده و کارگاه آموزشی برای هر یک از آنها می تواند واقعا لذت بخش باشد.

بطور کلی اگر پنج دلیل برای اهمیت شرکت در مسابقات معماری برایتان بیاوریم، اینگونه است:

  1. فرصتی برای کشف خلاقیت خود
  2. غنی سازی بیشتر پورتفولیو
  3. فرصت دیده شدن در عرصه های مختلف
  4. تمرین معماری
  5. سرگرم کننده بودن

اگر تصمیم گرفتید که در یک مسابقه شرکت کنید، در ادامه چند نکته برای شما وجود دارد.

چگونه باید در مسابقه معماری شرکت کنیم؟

خوش بگذره. زیاد استرس نداشته باشید، این مسابقات برای ایجاد و به رخ کشیدن مهارت هایتان است. بله، اعصاب خردکن است و هر لحظه احساس کردید خسته شدید، استراحت کنید. با یک جلسه طوفان فکری شروع کنید. ایده های خود را بنویسید و همه آنها را مورد بحث و بررسی بگذارید. حتی احمقانه ترین ایده هم می تواند ایده آل شود. در ابتدا خیلی به ایده‌ها وابسته نشوید، در ابتدا خیلی به ایده ها وابسته نشوید، اگر زمانی احساس کردید که در حال بازگشت به یک ایده هستید و نمی خواهید ایده دیگری را مطرح کنید – کمی استراحت کنید. می دانیم که ممکن است اتلاف وقت به نظر برسد، اما اجازه ندادن به توسعه ایده های دیگر، ممکن است یک اشتباه باشد. ممکن است در یکی از آنها گوهری پنهان باشد. به همه امکاناتی که دارید فکر کنید و سعی کنید به همه آنها فکر کنید و فقط به دنبال واضح ترین آنها نباشید.

اگر برنده نشدید، به این معنی نیست که طراحی شما بد بوده است. رقبای زیادی وجود دارد، اما فقط سه برنده و شاید چند مورد شایسته افتخار باشند. همه طرح های خوب را نمی توان در فهرست نهایی قرار داد. بنابراین شاید اشکال در طراحی شما نباشد، بلکه اشکال در نحوه ارائه آن باشد. به یاد داشته باشید که در نهایت این یک رقابت است و شما باید ایده خود را برای شانس برنده شدن بفروشید. بنابراین: ارائه کلیدی است. پروژه‌هایی را که قبلاً برنده شده‌اند را جستجو کنید و ببینید که چگونه ارائه می‌شوند: به دنبال ترکیب رنگ‌ها، سبک‌های تجسم، طرح‌ها و نحوه نمایش نقشه‌های معماری باشید. ترکیب بندی نیز بسیار مهم است.

فراموش نکنید که به دنبال الهامات باشید – نه تنها برای کمک به ارائه خود، بلکه برای ایجاد آن طرح برنده. ببینید قبلاً چه کاری انجام شده است و سعی کنید با تغییر آن چیزی جدید ایجاد کنید. به مسابقاتی که قبلاً برگزار شده و به پایان رسیده‌اند نگاه کنید و ببینید چه نوع پروژه هایی برنده شدند و از آن الهام بگیرید. از ساختن ارائه‌هایی الهام بخش با راه حل ها، طرح ها، جزئیات دلخواه خود نترسید. به یاد داشته باشید که الهام از کمترین مکان‌ها نیز می‌تواند باشد: هنرهای مفهومی، فیلم‌ها، کتاب‌های کمیک، طبیعت و غیره. هر زمان که چیزی الهام‌بخش پیدا کردید: آن را یادداشت کنید!

موضوعی را پیدا کنید که متناسب با نیاز شما باشد و برای شما جالب باشد. به یاد داشته باشید که مسابقات اغلب در اوقات فراغت شما انجام می شود، بنابراین آن را سرگرم کننده کنید. در غیر این صورت ممکن است به سرعت تبدیل به یک کار طاقت فرسا شود. و اگر به چیزی که طراحی می کنید، علاقه ای ندارید و تمام قلب خود را صرف آن نمی کنید؛ منجر به طراحی ضعیف می شود.

 

مراحل شرکت در مسابقه معماری

۱. رقابت مناسب را برای خود انتخاب کنید

به سادگی، آن فردی نباشید که به طراحی و کدنویسی پارامتریک علاقه مند است و سپس برای یک مسابقه طراحی شهری شرکت می کنید، این یک رشته کاملاً متفاوت است! علاوه بر این، اگر دانشجوی کالج هستید، رقابت‌های «ایده‌ها» بیشتر از مسابقاتی که محصول نهایی قانونی دارند، مناسب‌تر هستند. اینکه آیا رقابت منجر به ساخت و ساز می شود یا اینکه فقط به ایده نیاز دارد، تأثیر زیادی در ورود شما خواهد داشت. در حالی که قوانین مدنی و توجه به منظره شهری برای ساخت و ساز واقعی از اهمیت بالایی برخوردار است، رقابت های ایده به طرح های جسورانه تر اجازه می دهد.

 

۲. تفهیم نامه یا بریف را دنبال کنید و از آن فراتر بروید

هنگامی که انتخاب کردید کدام رقابت برای شما مناسب است، ادامه دهید و تفهیم نامه را با دقت تجزیه و تحلیل کنید و اطمینان حاصل کنید که هر عبارت در طراحی شما مورد بررسی قرار گرفته و سپس ادامه داده شده است. به داوران آنچه را که می خواهند و بیشتر از آن را ارائه دهید. تحقیق در مورد سازمان دهندگان مسابقه به شما کمک می کند تا در مورد آنچه که واقعاً به دنبال آن هستند و همچنین رویکرد آنها در طراحی، اطلاعات بیشتری به دست آورید. به یاد داشته باشید، هدف از رقابت همیشه این است که یک طراحی خلاقانه و در عین حال کاربردی را مشخص کند.

 

۳. فرم تابع عملکرد است

بسیاری از طراحان احتمالاً این نکته را نادیده می گیرند، اگر تمرکز صرفاً روی زیبایی شناسی ورودی باشد. شما باید به خوبی عملکرد ساختمان مورد نظر خود و نحوه عملکرد فضاها را به خوبی درک کنید. بسیاری از عوامل دیگر مانند؛ تعامل عمومی با ساختمان، راه حل های منظر و طراحی اساسی از نظر مصالح، فضاها، گردش و ساختار نباید به فراموشی سپرده شود یا به زمان دیگری موکول شود.

 

۴. کاریزما را طراحی کنید

این واضح است، آنچه خوب به نظر می رسد خوب است. اطمینان حاصل کنید که طراحی شما دارای استعداد کاریزماتیک است، چیزی که شما را از دیگران متمایز می کند. مسابقه های عمومی بزرگ اغلب به دنبال مفاهیم جسورانه هستند، با آگاهی از اینکه اصلاحات بعدی تضمین می کند که پروژه می تواند در واقعیت اجرا شود. ارتباط با هدف ساختمان مورد نظر شما و یافتن راهی برای تبدیل آن به چیزی جذاب، تضمین می کند که مفهوم شما توسط داوران و همچنین مردم مورد قدردانی قرار خواهد گرفت.

 

یک نمونه کلاسیک خانه اپرای سیدنی است. Jørn Utzon یک معمار جوان و نسبتا ناشناخته بود قبل از اینکه پیشنهاد او ۲۳۲ شرکت کننده دیگر را برای این شغل شکست دهد. Eero Saarinen، یکی از هیئت داوران اعلام کرد که این طرح برجسته است، نمادی از خلاقیت در معماری و مهندسی.

 

۵. چشم خارجی مهم است

فرآیند گردآوری یک ورودی رقابتی شدید است، به خصوص زمانی که بازه زمانی مجاز در نظر گرفته شود. محصول نهایی و نحوه درک آن باید برای یک چشم جدید روشن باشد، همانطور که برای طراح که دائماً روی آن کار می کند واضح است. با داشتن یک منتقد مهمان، بدون ارتباط با پروژه، ارائه بازخورد در مورد محتوا ممکن است دیدگاه‌های جدیدی را ارائه دهد که به نفع کل کار باشد.

 

۶. ارائه کلید است

اگر تمام نکات ذکر شده دیگر رعایت شود، یک ارائه چشم نواز به شما اطمینان می دهد که موفق خواهید شد و از صدها مورد دیگر متمایز خواهید شد. مستقیم و مستقیم روی اصل مطلب باشید، از تصاویر واضح و جذاب استفاده کنید که مفهوم و طرح شما را به طور کامل و سریع توضیح دهد. برای داورانی که با صدها مدخل مواجه می شوند، تصاویر متنی همیشه سودمند هستند، در حالی که تصاویر پر زرق و برق که صرفاً به خاطر زیبایی شناسی استفاده می شوند ممکن است غیرضروری در نظر گرفته شوند.

 

۷. از این چه نتیجه‌ای خواهید گرفت؟

بحث در مورد اینکه آیا مسابقات معماری برای معماران سودمند است یا خیر ادامه دارد، با این حال، با وجود این، هیچ بحثی وجود ندارد که برنده می شود یا نه؛ شما همیشه چیزی از این تجربه دریافت خواهید کرد، از جمله افزودنی فوق العاده به پورتفولیو خود که مطمئناً مشتریان بالقوه را جذب می کند. رقابت‌ها چیزهایی را که در دانشکده معماری به شما یاد نمی‌دهند اجازه می‌دهند و آزادی افکار را در اختیار شما قرار می‌دهند و در عین حال این فرصت را می‌دهند که مجموعه‌های مهارتی را اغلب بر روی مسائل اجتماعی و فرهنگی فوری متمرکز کنید که نمونه‌ای از جاه‌طلبی خلاقانه و همه‌کاره شماست.

 

درس‌هایی از مسابقات معماری

برنده ۱ – مسابقه کتابخانه مرکزی جدید کلگری

برنده مسابقه کتابخانه مرکزی جدید کلگری - کانون معماران و شهرسازان
فینالیست پلازا کتابخانه مرکزی و کتابخانه جدید کلگری

۳۸ ارسال برای این مسابقه خاص از سراسر جهان وجود داشت. Snohetta و Dialog مشهور جهان در نهایت برنده شدند، و بله این شرکت معروف طلا را از آن خود کرد، با این حال، چند شرکت کوچکتر دیگر از جمله KPMB و BKDI؛ Rex  و Group 2 نیز بخشی از چهار ورودی فهرست نهایی بودند.

بنابراین چه چیزی باعث متمایز شدن طرح snohetta از بقیه بود؟ بازتعریف کانسپت کتابخانه بود که در عصر دیجیتالی حاضر عامل تعیین کننده‌ای برای تغییر درک مردم از کتابخانه‌ها است که خود را بی ارتباط با این فضا می‌دانند. همچنین با نگاهی به طرح‌ها، هیچ کس نمی‌تواند جذابیت صریح زیبایی شناختی آن را مورد بحث بگذارد!

 

درس های آموخته شده: از اینکه با فراتر از درک و نگاه عادی نوع شناسی ساختمان بگذارید، ابایی نداشته باشید. گاهی اوقات بازتعریف آن به گونه‌ای که مناسب پروژه، مکان و همچنین کانسپت (مفهوم) باشد، منجر به یک طراحی شایسته‌تر می‌شود.

 

برنده ۲ – مسابقه موزه لیگِت بوداپست

برنده مسابقه موزه لیگِت بوداپست - کانون معماران و شهرسازان
خانه موسیقی مجارستان – معماران سو فوجیموتو

مسابقات آزاد برای معمارانی که هنوز در حال ساختن نامی برای خود هستند عالی است. مسابقه سازماندهی شده توسط دولت مجارستان شامل چهار مسابقه آزاد برای ساختمان های موزه در چارچوب پروژه لیگِت بوداپست در محدوده پارک شهر بوداپست بود. این فراخوان با استقبال بیش از  ۵۰۰ شرکت مواجه شد. سه طرح از چهار برنده این مسابقه متعلق به معماران سوفوجیموتو است.

 

هیئت داوران متشکل از ۳۶ کارشناس، آثار را بر اساس کیفیت معماری و برنامه ریزی عملکردی آنها ارزیابی کردند. در طول ارزیابی اهمیت زیادی به پایداری ساختمان، گفتگوی زمینه‌ای و هزینه اجرا در نظر گرفته شده بود. همچنین توجه کلیدی به پلان های ساختمانی داده شد که تا حد امکان از سطح سبز پارک صرفه جویی می کردند، موضوعی مهم تلقی شده بود.

 

درس های آموخته شده: خلاصه را با دقت تجزیه و تحلیل کنید و اطمینان حاصل کنید که هر عبارت در طرح شما مورد بررسی قرار گرفته است و بیشتر دنبال می شود. به داوران آنچه می خواهند و بیشتر بدهید. تحقیق در مورد سازمان دهندگان در این جنبه کمک خواهد کرد، زیرا به شما بیشتر در مورد آنچه که واقعاً دنبال آن هستند و همچنین رویکرد آنها به طراحی اطلاع می دهد.

 

برنده ۳ – مسابقه آسمان خراش eVolo 2014

برنده مسابقه معماری evolo - کانون معماران و شهرسازان
برنده مسابقه معماری evolo – کانون معماران و شهرسازان

اگر از مرز‌ها و محدوده‌ها فراری هستید، پس مسابقات ایده برای شما طراحی و برنامه‌ریزی شده‌اند! مسابقه سالانه آسمان‌خراش مجله ایوولو، ایده‌های برجسته برای زندگی عمودی در قالب آسمان خراش ها با استفاده از ابزارهای نوآورانه را فرا می‌خواند.

مقام اول به یونگ جو لی برای پروژه “تطبیق پذیری بومی” او تعلق گرفت که معماری سنتی کره‌ای را در فضایی با کاربری مختلط معاصر بازتفسیر می کند. محدودیتی در تخیل وجود ندارد؛ طرح نفرات دوم این رقابت شامل آسمان خراش هایی است که استفاده ساختاری از دی‌اکسید کربن را بررسی می‌کنند که هوای شهر‌های آلوده را فیلتر می‌کند و یک برج پرینت سه بعدی در صحرا از جمله پروژه‌های نوآورانه دیگر این رقابت است.

درس‌های آموخته شده: از یونگ جو لی، می‌آموزیم که نوآوری به تغییر مواد و ایدئولوژی‌های سنتی نیز ترجمه می‌شود. واقعاً نباید هیچ محدودیتی برای خلاقیت در چنین مسابقاتی وجود داشته باشد، و با تنوع گسترده موجود، امکان یادگیری مداوم و بهبود مهارت تا مرز‌های بی‌نهایت وجود دارد.

ترتیبی که کانون معماران برای مطالعه مطالب سری معماری به شما پیشنهاد می‌کند: